سرپرست استانداری یزد تاکید کرد:

ضرورت مسئولیت پذیری بیشتر شهرداری ها در حوزه آسیب های اجتماعی

سرپرست استانداری یزد بر اهتمام ویژه شهرداری های استان در ساماندهی مسائل اجتماعی تاکید و اولویت بندی دانش آموزان و مدارس در معرض آسیب را برای آگاهسازی و مبارزه با مواد مخدر خواستار شد.

به گزارش یزدی نیوز هشتمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری با حضور « محمد علی طالبی » سرپرست و معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری یزد و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد.

سرپرست استانداری یزد گفت:انتظار می رود جایگاه مصوبات شورای هماهنگی و اهتمام و جدیت نسبت به اجرای آن ها با حساسیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.
محمد علی طالبی افزود: شهرداری یک نهاد اجتماعی است و در دنیا نیز رویکرد فرهنگی و مردمی شاکله اصلی  آن محسوب می شود،بر این اساس می طلبد در حوزه آسیب ها به ویژه موضوع مبارزه با مواد مخدر همکاری و فعالیت های اثرگذارتری را شاهد باشیم.
طالبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نسبت به رویکرد اجتماعی شورای شهر  از سوی جامعه و مدیریت استان باور خوبی وجود دارد  و امیدواریم بر این اساس  شهرداری نیز در مدیریت جدید به این سمت حرکت کند.
وی اظهار داشت:برای مدیریت آسیب ها در حوزه  آموزش و پروش لازم است علاوه بر پوشش عمومی در حوزه مبارزه با مواد مخدر،اولویت بندی برای آگاه سازی ویژه دانش آموزان در معرض آسیب با جذب مشارکت مدیران و معلمان  نیز صورت گیرد.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت:.نیروی انتظامی در نوک پیکان مبارزه با مواد مخدر است و مشکلاتی در زمینه خودرو و تجهیزات برای این مجموعه وجود داردکه با انعکاس مشکلات به تهران و رایزنی جهت تعیین  تکلیف این موضوع،اغلب مسائل با اجرای ظرفیت های قانونی در سطح ملی قابل حل می شود.
طالبی در پایان گفت:خوشبختانه دانشگاه با رویکرد  مسئولیت اجتماعی نسبت به موضوع اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر ورود پیدا کرده است و کمیته های مختلف این شورا از ظرفیت و آمادگی دانشگاه استفاده و از آن سو دانشگاه نیز هدایت پایان نامه های دانشجویان به این سمت را زمینه سازی کند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..