آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در یزد برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز «مجید جوادیان زاده» با اعلام این خبر گفت: این آزمون در مرکز استان و در همه شهرستان‌های استان یزد با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

 
 وی ادامه داد: ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم هفته اول دی‌ماه انجام و نهم اسفندماه به طور متمرکز برگزارخواهد شد.
 
جوادیان زاده با اشاره به این که آزمون در ۱۸ رشته برگزار می‌شود و سه محور کلی را دنبال می‌کند، افزود: محور اول حفظ قرآن کریم در ۱۰ رشته، محور مفاهیم قرآن در ۵ رشته و محور سوم آزمون الکترونیکی که در ۳ رشته انجام خواهد شد.
 
وی افزود: رشته اول آزمون الکترونیکی سیره معصومین (ع) است که موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمجتبی متولی برگزاری است، رشته دوم قرائت قرآن و صحت نماز است که به صورت صوتی و تعاملی توسط موسسه حم برگزار می شود و آزمون سوم واژه های آسمانی با جنبه مفاهیم واژه های قرآن و درک مفاهیم قرآنی است که توسط موسسه واژه های آسمانی برگزار می شود.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان با اشاره به فعالیت  61 موسسه قرآنی در استان یزد، اظهار کرد: موسسات قرآنی در طول سال به آموزش حفظ و مفاهیم قرآن کریم اقدام می کنند که برون داد و نتیجه این آموزش‌ها مشارکت بالا درآزمون های قرآنی است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..