ضرورت دخالت رییس جمهور در رفع مشکل تخریب خط لوله انتقال آب

نایب رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت دخالت رییس جمهور در رفع مشکل تخریب خط لوله انتقال آب به استان یزد گفت:‌ تخریب مکرر خط لوله انتقال آب به استان یزد زیرسوال بردن امنیت کشور است.

به گزارش یزدی نیوز«مرتضی شایق» در مورد تخریب چندباره خط لوله انتقال آب به استان یزد، اظهار کرد: این اقدام در حقیقت زیر سئوال بردن امینت کشور است.

 
وی با اشاره به توان اجرایی دولت در مدیریت بحران، افزود: مردم استان یزد از اعضای هیئت دولت انتظار دارند که با جدیت بیشتری نسبت به رفع این معضل اقدام کنند.
 
نایب رییس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه به سخنرانی‌های رییس جمهور در مورد اقدامات دولت برای نجات دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت:‌ همانطور که دولت توانست با تدوین برنامه‌های راهبردی و البته با عزمی راسخ مشکل این منطقه را برطرف کند، باید نسبت به تأمین بدون خطر آب استان یزد احساس مسئولیت جدی‌تری داشته باشد.
 
شایق تأمین امنیت و اقتدار را یکی از ضرورت‌های هر نظام و کشور عنوان کرد و ادامه داد: مسئولان نباید بگذارند عده‌ای قلیل با نیت‌های خصمانه آب شرب یک استان را قطع و امنیت منطقه را متزلزل کنند.
 
وی تخریب مکرر خط لوله انتقال آب به استان یزد را زیرسوال بردن امنیت و اقتدار کشور دانست و بیان کرد:‌ مسئولان ارشد استان و نظام باید تدوین برنامه‌ای جامع نسبت به شفاف‌سازی این موضوع برای مردم استان‌های یزد و اصفهان فرآیند رفع این مشکل را تسریع کنند.
 
نایب رییس شورای اسلامی شهر یزد در پایان با بیان این‌که متأسفانه عده‌ای طی یک هفته جاری چند مرتبه به حریم خطی انتقال آب استان یزد تعرض کردند، خاطرنشان کرد: انتظار داریم مسئولان ارشد کشور و استان یزد بیش از پیش نسبت به کنترل این موضوع جدیت داشته باشند. 
 
گفتنی است؛ تخریب های خط لوله انتقال آب به استان یزد از سال  13۹۱ آغاز و برای بیست و هفت بار تکرار شده و  در حالی که تنها چند ساعت از اتمام تعمیر تخریب‌های پیشین خط لوله انتقال آب به یزد نگذشته بود، مجدداً ۳۰ تیر برق این خط از سوی معترضان صدمه دید.
 
منبع:ایسنا یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..