به منظور تولید قصه های فاخر

همکاری ویژه حوزه هنری و کانون پرورشی فکری کودکان

در نشست مشترک حوزه هنری یزد و کانون پرورش فکری کودکان بر گسترش و تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف بویژه تولید قصه های فاخر تأکید شد.

به گزارش یزدی نیوزرئیس حوزه هنری یزد و مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد درباره مسائل فرهنگی هنری و نحوه همکاری‌های مشترک همچون آموزش هنر و فعالیت در بخش‌های مختلف گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. 

 
رئیس حوزه هنری استان در این دیدار که در محل کانون انجام شد بر استفاده از ظرفیت و قابلیت‌های این دو نهاد در راستای ارتقای فرهنگ و هنر دارالعباده و دارالعلم تأکید کرد.
 
محمدصادق کوچک‌زاده ضمن تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه هنری گفت: این دو نهاد با هم‌افزایی و تعامل بیشتر می‌توانند زمینه مناسبی برای شکوفایی و بالندگی استعدادهای کودکان، نوجوانان و جوانان فراهم کنند.
 
وی دوران کودکی را بهترین و مؤثرترین زمان برای آموزش نونهالان و آینده سازان ایران اسلامی دانست و با اشاره به کشف و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان در کانون گفت: کانون محیطی خلاق و پویا و نمونه جدی اقتصاد مقاومتی در حوزه فرهنگ و هنر است.
 
این مقام مسئول در همین رابطه اظهار داشت: مربیان و کارشناسان کانون با ایده‌های خلاقانه و استفاده بهینه از مواد و دورریختنی‌ها، کودکان و نوجوانی خلاق و مبتکر پرورش دادند که این ظرفیت‌ باید بیشتر در جامعه شناخته شود.
 
وی آمادگی حوزه هنری برای گسترش همکاری‌های فرهنگی، هنری و تولیدات مشارکتی در بخش‌های فیلم، تئاتر، ادبیات، نمایشنامه‌نویسی، داستان‌نویسی و سایر رشته‌های مرتبط را اعلام کرد.
 
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هم تداوم و تقویت همکاری‌های دو نهاد را خواستار شد و گفت: باید در حوزه کودک و نوجوان و هنرمندان، آثار هنری تأثیرگذار و ماندگار تولید شود.
 
سیدحسین پیغمبری با اشاره به آغاز فعالیت هنری خود از حوزه هنری، این نهاد را یک نهاد جریان‌ساز و مؤثر در عرصه‌های فرهنگی، هنری و ادبی دانست.
 
وی با اشاره به اجرای نمایش «دادگاه زباله‌ها» محصول حوزه هنری یزد به کارگردانی علی جاور در سال‌جاری افزود: بعد از سال‌ها شاهد تولید و اجرای یک نمایش خوب در حوزه کودک و نوجوان بودیم که امیدواریم تولید و اجرای این گونه آثار تداوم داشته باشد.
 
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از آمادگی مراکز کانون برای اجرای نمایش‌های کودک و نوجوان خبر داد و اظهار داشت: باید با همکاری و تعامل سازنده دستگاه‌ها و نهادها و دعوت از گروه‌های نمایشی سایر استان‌ها، جریان تئاتر کودک و نوجوان را در یزد پررنگ‌تر و تقویت کنیم.
 
وی با بیان اینکه فرهنگ غنی یزد را می‌توان در قالب قصه‌گویی تبیین و معرفی کرد، گفت: در این زمینه از کتاب‌های داستان‌ و قصه‌های بومی محلی یزد که توسط حوزه هنری تولید و منتشر شده استفاده خواهد شد.
 
طرح مادران قصه‌گو یکی دیگر از محورهای بحث بود که سالکی معاون فرهنگی حوزه هنری به آن اشاره کرد و گفت: باید با آموزش مادران، قصه‌گویی را در خانه‌ها نهادینه کرد و فرهنگ و هویت اصیل ایرانی و یزدی را در قالب قصه‌های جذاب و شیرین به بچه‌ها منتقل کرد و در جهت انتشار و گسترش این فرهنگ گام برداشت.
 
در پایان مقرر شد دو طرف در زمینه اجرای تئاتر کودک و نوجوان، برگزاری کارگاه تخصصی داستان‌نویسی، قصه‌گویی و آماده‌سازی و تولید محتوای قصه‌های انقلاب برای پخش از صدا و سیما همکاری ویژه‌ای داشته باشند.
 
در این دیدار آخوندی معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، سالکی معاون فرهنگی حوزه هنری یزد و علی جاور مسئول واحد هنرهای نمایشی این مرکز هم حضور داشتند.
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما
 

بخش نظردهی بسته شده است..