پیشگامان حامی سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون

سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در آسیا و اقیانوسیه با حمایت اتحادیه تخصصی پیشگامان و شرکت تعاونی فلات مرکزی پارس در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش یزدی نیوز وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در آسیا و اقیانوسیه با حضور جمعی از سران و بخش بزرگی از فعالان اقتصادی کشور و جامعه بین الملل در مرکز همایش های بین المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و با شعار « با تعاون اقتصاد مقاوم تر بسازیم» در تهران آغاز به کار کرد . این اجلاس بین المللی امروز و فردا به میزبانی اتاق تعاون با حضور ۱۷۰ میهمان از ۲۵ کشور خارجی و بیش از ۳۰۰ شرکت کننده اعم از فعالان حوزه تعاون و شخصیت های مهم کشوری با حمایت اتحادیه تخصصی امور زیر بنایی پیشگامان و شرکت تعاونی فلات مرکزی پارس برگزار می گردد.

رییس مجلس شوای اسلامی در این اجلاس با بیان اینکه تعاونی ها به جایگاه واقعی خود نرسیده اند تاکید کرد مسئولان اتاق تعاون می توانند در مجلس و سایر بخش های تصمیم گیر حضور داشته و مطالبات خود را بیان کنند، وی افزود: این امر نشانگر حمایت های قانونی از تعاون است اما در واقعیت اقتصادی، تعاون هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است. لاریجانی اظهارداشت: همواره برای تعاون در همه سندهای رسمی هدف گذاری های خوبی انجام شده و حتی تشکیل اتاق تعاون با هدف پیگیری برنامه های بخش های مختلف تعاون بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: باید تلاش زیادی شود تا جایگاهی که در اسناد بالادستی برای تعاون تعیین شده است به واقعیت بپیوندد و ما نیز در مجلس شورای اسلامی حمایت های مقتضی را انجام خواهیم داد.

گفتنی است چین، روسیه، هند، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، آرژآنتین، بلژیک، کنیا، نیجیریه، اردن، فلسطین، مالزی، ترکیه، ایتالیا، کانادا، فرانسه، لهستان و… کشورهای هستند که در این اجلاس حضور دارند.

بخش نظردهی بسته شده است..