طنزپردازان یزدی با «قندچین» به بازار کتاب آمدند

رییس حوزه هنری یزد از انتشار و رونمایی مجموعه شعر طنز «قندچین» اثر طنزپردازان یزدی خبر داد .

به گزارش یزدی نیوز،«محمدصادق کوچک زاده» با اشاره به انتشار مجموعه شعر طنز «قندچین» اظهار کرد: این کتاب دربرگیرنده گزیده اشعار نخستین جشنواره استانی طنز مکتوب «قندشکن» است .

 
وی افزود: این کتاب در ۱۲۵ صفحه و قطع رقعی با شمارگان ۱۲۰۰ نسخه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است .
 
رییس حوزه هنری یزد گفت: در این مجموعه ۴۷ شعر و منظومه‌ محلی از ۲۳ شاعر جوان استان به همت دفتر طنز حوزه هنری یزد گردآوری و تدوین شده است .
 
کوچک‌زاده تصریح کرد: داوری آثار نخستین جشنواره طنز «قندشکن» یزد بر عهده ناصر فیض، امید مهدی‌نژاد و دکتر عباس احمدی بود .
 
این مقام مسئول ادامه داد: همزمان با برگزاری شانزدهیمن محفل طنز «قندشکن» با حضور هنرمندان و اهالی فرهنگ و ادب از این کتاب در نارنجستان هنر حوزه هنری رونمایی خواهد شد .
 
رییس حوزه هنری استان با اشاره به جایگاه و اهمیت طنز به عنوان زیباترین قالب برای انتقال پیام و ارتقای فرهنگ جامعه خاطرنشان کرد: در همین راستا از دهه فجر ۱۳۹۵محافل ماهانه طنز «قندشکن» در این مرکز فعالیت خود را آغاز کرد که امروز به ایستگاه شانزدهم رسیده است .
 
وی کشف استعدادهای ادبی جوان و خلاق در عرصه طنز مکتوب، آموزش و حمایت از تولید آثار ارزشمند ادبی، ترویج طنز عفیف و پرهیز از سطحی‌نگری در این عرصه را از مهمترین اهداف این محفل برشمرد .
 
گفتنی است؛ شانزدهمین محفل طنز «قندشکن» با نگاهی طنز آمیز به «پرونده آل سعود»، هفتم آذرماه ساعت ۱۹ در حوزه هنری یزد برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است .
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..