معاون هلال احمر کشور:

مهارت‌افزایی در نجات افراد مهم‌ترین رویکرد مسابقات رفاقت مهر است

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: مهم ترین رویکرد بیست و نهمین دوره مسابقات کشوری رفاقت مهر در جمعیت هلال احمر، مهارت افزایی و توانمندی در نجات افراد است.

به گزارش یزدی نیوز«علی گنج کریمی» با حضور در سایت مسابقات رفاقت مهر در یزد، بیان کرد: رفاقت مهر یکی از ریشه‌دار‌ترین برنامه‌های جمعیت هلال احمر است که مورد اقبال عمومی اعضا قرار دارد.

 
وی افزود: اعضایی که مراحل شهرستانی و استانی را پشت سر می‌گذارند، علاقه دارند در رخداد کشوری حضور یافته و وارد مرحله کشوری این رقابت‌ها شوند.
 
معاون جمعیت هلال احمر تصریح کرد: جذابیت این دوره به واسطه اقلیم یزد و برگزاری کویرنوردی دو چندان شده است که امیدواریم این دوره در افزایش توانمندی اعضا موثر باشد و هم مودت و رفاقت بیشتری را بین اعضاء ایجاد کند.
 
گنج کریمی اظهار کرد: این دوره از مسابقات یک هم‌گرایی بزرگ ملی به شمار می‌رود، همچنین در این دوره اعضای مجامع کشوری کانون‌های جوانان و دانشجویی در داوری جهت انتخاب تیم‌های برتر بشر دوستی فعال و عهده‌دار داوری این بخش از رقابت‌ها شده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: مجامع کانون‌ها از دل اعضا بیرون می‌آید و این وجه تمایز این دوره با بیست و هشتمین مرحله رقابت‌های رفاقت مهر کشوری بوده است.
 
معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: مهم ترین رویکرد بیست و نهمین دوره مسابقات کشوری رفاقت مهر در جمعیت هلال احمر، مهارت افزایی و توانمندی در نجات افراد است.
 
وی بیان کرد: هر حرکتی که در جمعیت هلال احمر اتفاق می افتد عامل انگیزشی و جذب و نگهداشت در آن وجود دارد امید است خروجی آن نجات جان افراد و تربیت افرادی باشد که در هر اجتماع کوچک و بزرگ همانند خانواده مدرسه و دانشگاه بتوانند موثر باشند و جان افراد را نجات دهند.
 
گنج کریمی تصریح کرد: در اتفاقات بزرگ و زلزله و سیل و سایر حوادث نگرانی های زیادی در نجات افراد وجود دارد.
 
وی اظهار کرد: اگر بدانیم در هر شهرستانی جوانانی هستند که از کمک های اولیه و اسکان و حمل مصدوم اطلاع دارند، قطعاً به نجات جان بیماران و مصدومان کمک زیادی می شود.
 
گفتنی است، بیست و نهمین دوره مسابقات کشوری رفاقت مهر به میزبانی استان یزد با حضور منتخبان استانی این رقابت‌ها در حال برگزاری است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..