در پی تعرض جدید به حوضچه های آب انتقالی به یزد

پیگیری استانداری یزد برای ترمیم خط لوله آب انتقالی

از اسفندماه سال گذشته بیست و پنجمین تعرض به خط انتقال آب یزد منجر به تخریب ۱۲ تیر برق، سه حوضچه خط انتقال شد

به گزارش یزدی نیوز سرپرست استانداری یزد گفت : اتفاق  چند روز پیش بیست و پنجمین تعرض از اسفند ماه سال گذشته به خط انتقال آب یزد بوده که منجر به تخریب ۱۲ تیر برق، سه حوضچه خط انتقال و آسیب هایی جزئی به لوله آب و نیز تخریب جاده دسترسی به مکان تعرض گردید.

طالبی افزود: علت تخریب را می‌دانیم؛ اعتراضات دامنه دار کشاورزان شرق اصفهان، مطالباتی که دارند، بی توجهی هایی که به برخی از این مطالبات شده و در نهایت ضعف در مدیریت و کنترل تجمعات از سوی نهادهای مسئول
وی اظهار داشت : از چند روز پیش، هشدارهای لازم در خصوص امکان وقوع چنین حادثه‌ای داده شد و روز گذشته نیز، تماس های مستمری با مسئولان امنیتی کشور، وزیر محترم نیرو و مسئولان اجرایی و انتظامی استان اصفهان داشتم تا حساسیت بیشتری نسبت به شرایط استان یزد و تهدیدهای صورت گرفته اکه می‌توانست بحرانی بزرگ را به دنبال داشته باشد، معطوف شود.
سرپرست استانداری یزد گفت: در سطح استان نیز اطلاع رسانی به منظور کسب آمادگی های لازم و نیز بکارگیری ظرفیت های مختلف برای دفاع از نیاز ضروری استان به آب شرب انتقالی صورت گرفت. 
طالبی گفت: در این رابطه علاوه بر ارتباط مستمر با مدیر عامل آب منطقه‌ای، مذاکرات و هماهنگی هایی با نماینده محترم ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم استان در مجلس و اعضای شورای تأمین استان صورت گرفت و بلافاصله اقدامات لازم برای تعمیر سریع خرابی ها و نیز مدیریت مصرف در استان تا زمان وصل مجدد آب انتقالی که دو روز زمان می برد، به عمل آمد.
وی اشاره کرد :  بنده از مطالبات به حق مردم استان یزد، آگاهم و نیز این اطمینان را می دهم که پیگیریهای مستمری حول این موضوع انجام شده اما همانگونه که همگان به آن واقفند اتفاقات روی داده خارج از محدوده مسئولیت اعضای تأمین استان بوده و متاسفانه مصوبات مراجع عالی امنیتی کشور در این زمینه اجرا نشده است.
طالبی گفت  : مصوبات روز گذشته استان اصفهان در کنار سخاوت این روزهای آسمان، امیدوارمان می کند تا از این پس شاهد اتفاقاتی این چنین که سرمایه های اعتماد و دلبستگی های مشترک مردم یزد و اصفهان را مورد آسیب قرار می دهد، نباشیم. 
وی اظهار امیدواری کرد وگفت: توجه به معیشت و توسعه منطقه شرق اصفهان مورد تاکید ما نیز هست. می توان منافع مشترک یزد و اصفهان را ملحوظ داشت و در این زمینه اقدامی مشترک را استارت زد.
سرپرست استانداری یزد گفت:  ذهنیت‌هایی نادرست در خصوص محل مصرف آب انتقالی به یزد وجود دارد و همانگونه که قبلا گفتم، باز از نمایندگان کشاورزان و اعضای شورای شهر و بخش مناطق شرق اصفهان برای بازدید از یزد و بررسی نزدیک موضوع دعوت به عمل می‌آورم.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..