در روز نخست رقابت های بیست و نهمین دوره مسابقات کشوری رفاقت مهر چه گذشت

اعضای تیم های استان ها در صبح پاییزی مه آلود استان یزد در فضایی صمیمی، رقابت های بیست و نهمین دوره مسابقات رفاقت مهر را در 4 گروه آغاز کردند.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ رئیس اداره مسابقات و اردوهای سازمان جوانان اظهار کرد: در روز نخست رقابت های رفاقت مهر بیست و نهم که به میزبانی استان یزد و در گروه خواهران در حال برگزاری است، در بخش عملی که شامل؛ امداد و کمک های اولیه با زیر مجموعه ارزیابی و احیای مصدوم (CPR)، آتل بندی، بانداژ و پانسمان، حمل مصدوم در سایت، حمل های گروهی حمل با برانکارد و حمل های بدون تجهیزات (یک نفره و دو نفره) بود که ۱۵ تیم از استان های اردبیل، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، گلستان، البرز، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، سمنان، مرکزی، زنجان، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و یزد با هم به رقابت پرداختند.

عذرا والی بیان کرد: همچنین در این دوره، علاوه بر سنجش مهارت های عملی، اعضا در آزمون کتبی که از منابع مسابقات شامل؛ رشته های آشنایی با نهضت بین اللملی صلیب سرخ و هلال احمر، در قالب فایل آموزشی امداد و کمک های اولیه و اسکان اضطراری، شرکت کردند.

وی افزود: در حاشیه این دوره از رقابت ها، مسابقات جانبی در ۸ بخش با برنامه ویژه و مفرح ورزشی و مهارتی برای اعضا و سرپرستان به اجرا در آمد.

گفتنی است، معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ضمن بازدید از سایت مسابقات تلاش های تیم ها را مورد ارزیابی قرار دادند.

همراه با تیم های رفاقت مهر، از بازدید شهر جهانی یزد تا حضور در میبد

همزمان با برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات رفاقت مهر به میزبانی استان یزد، اعضای حاضر در این دوره از رقابت ها در برنامه های جانبی و فرهنگی و بازدیدها شرکت کردند.

سیدجواد میرحسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: برنامه بازدیدهای درون شهری از اماکن تاریخی شهرستان یزد در ۴ گروه و با اعزام ۸ تیم در دو روز همزمان با برگزاری مسابقات اصلی رفاقت مهر در جریان است.

وی با اشاره به اینکه استان یزد به عنوان شهر جهانی دارای از نظر موقعیت مکانی بناهای تاریخی و دیدنی و جذابی دارد، افزود: در بیست و نهمین دوره رقابت های کشوری رفاقت مهر اعضای سازمان جوانان از بخش های مختلف شهر تاریخی یزد بازدید میکنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد تصریح کرد: بازدید از زندان اسکندر و مسجد جامع یزد، بافت تاریخی این شهر از جمله قلعه تاریخی یزد به شمار می رود.

میرحسینی بیان کرد: در بخش دوم بازدیدها اعضا با حضور در شهرستان میبد از آتشکده زرتشتیان، قصر آئینه و بناهای تاریخی شهرستان میبد بازدید کردند. همچنین بازدید و خرید از کارگاه سفالگری میبد از دیگر بخش های این اردو است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه هدف از این بازدیدها آشنایی اعضا با بافت تاریخی یزد به عنوان شهر جهانی که در یونسکو به ثبت رسیده است، می باشد، گفت: میزبانی از جوانان هلال احمری افتخار ماست و امیدواریم همه مهمانان در این دوره از رقابت ها با خاطرات خوب شهر و دیار دارالعباده را ترک کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..