مصرف فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی یزد ۱۲ درصد کاهش یافت

مدیرکل انتقال خون استان یزد با بیان اینکه مصرف فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی یزد ۱۲ درصد کاهش یافت از رشد ۴.۵ درصد اهدای خون در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزنقی تقوائی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا پایان آبان ماه ۳۵ هزار و ۱۸۹  نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند، اظهار داشت: از این تعداد ۲۸ هزار و ۳۵۸  نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مشابه سال قبل ۴.۵ درصد افزایش اهدای خون داشته است.

 
تقوائی همچنین با بیان اینکه از بین اهداکنندگان خون در استان ۱.۹۷ درصد مرد و ۹.۲ درصد زن بوده‌‌اند عنوان کرد: از این تعداد اهداکننده ۲.۶۶ مستمر (دوبار در سال ) ۷.۲۴ با سابقه (حداکثر در سال یکبار) و ۱.۹ درصد برای بار اول خون اهدا کردند.
 
مدیر‌کل انتقال خون استان افزود: در حال حاضر ذخیره خون و فرآورده های آن در استان وضعیت مناسبی دارد و در هشت ماه نخست سال ۴۵ هزار و ۹۱۹ واحد خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی ارسال شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲ درصد کاهش داشته‌ایم که نشان از نهادینه شدن طرح اجرای مدیریت مصرف خون بیمار در بین مراکز درمانی استان هست.
 
وی با اشاره به شروع فصل سرد سال و کاهش اهدای خون گفت: همزمان با شروع فصل سرد مراجعه جهت اهدای خون کاهش می‌‌یابد که از اهداکنندگان تقاضا داریم همچون گذشته این اداره کل را در تامین خون سالم برای بیماران کمک نمایند.
 
تقوائی با اشاره به راه‌اندازی دستگاه‌های جدید در این اداره کل گفت: اهداکنندگان بجای اهدای خون می‌توانند  اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خونساز نیز مشارکت نمایند و جان بیماران را نجات دهند.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..