استاد دانشگاه امام صادق(ع):

منش مردمی پیامبر(ص) باید الگوی مدیران جامعه اسلامی باشد

استاد دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به لازمه تاثیرپذیری کارگزارن و مدیران جامعه اسلامی برخاسته از خون شهدا، تاکید کرد: ویژگی‌های پیامبر(ص) به ویژه منش مردمی این حضرت باید الگوی این افراد باشد.

به گزارش یزدی نیوز«علی محمد سلطانی»، عمده‌ترین ویژگی‌های شاخص پیامبر(ص) به ویژه خصلت‌هایی که در اجتماع همنشینان این حضرت همیشه نمود پیدا می‌کرده است را شامل خوشرویی، ملایمت و آسان‌گیری عنوان می‏‏‌کند و می ‎ گوید: این منش ‎‎ ها به نحوی بوده که ایشان هرگز خشن، سنگ ‎ دل، پرخاشگر، بد زبان و عیب‌جو نبودند.

 
وی ویژگی‌های پیامبر(ص) را غیرقابل شمارش می ‎ خواند و با اشاره به حکایتی در این رابطه، می ‎ گوید: روزی یک یهودی نزد حضرت علی(ع) آمدند و از ایشان خواستار برشمردن صفات کریمه پیامبر(ص) شدند و حضرت در پاسخ به او گفتند؛ نعمت‌های این دنیای با عظمت را برشمار! و در حالی که فرد از این امر عاجز ماند به او گفتند: این دنیا و نعماتش در قران کریم کم و قلیل شمرده شده، پس چگونه حضرت محمد(ع) را که در نزد خداوند با عظمت و گسترده یاد شده‌اند را می ‎ توانم توصیف کنم؟
 
سلطانی راز محبوبیت حضرت رسول(ص) در بین جهانیان به ویژه مسلمانان را عشق و ایمان به محبوب دل‌ها و عمل صالح بیان و تصریح می ‎ کند: در قران کریم، آیه‌ی « اِنَّ الَّذین آمَنوا و عَمِلوا الصالِحاتِ سَیَجعَل لَهُم الرَّحمن وُدّاً» موید این موضوع است و محبت پیامبر را در دلها قرار می‌دهد.
 
وی با تاکید بر ایمان، عشق‏ورزی به حضرت دوست، ایمان و ارتباط با ابعاد عرفانی و عمیق با مردم به عنوان عوامل عمده و موثر در محبوبیت جهانی پیامبر اسلام(ص)، می ‎ گوید: پیامبر اسلام(ص) چنان محبوب دل‌ها هستند که هر روز و شب بعد از هر نمازی درود و صلوات نثار شخصیت نورانی ایشان می‌شود.
 
سلطانی بعد مردم ‌ داری و عملکرد حضرت نسبت به مردم و خدمت در همه ابعاد به جامعه و مردم را یکی از قابل توجه ‎ ترین ویژگی‌های این حضرت عنوان و اضافه می ‎ کند: در قران کریم نیز در شان حضرت رسول(ص) اشاره شده که پیامبری برخاسته از بین مردم، دارای روح انسانی و همانند مردم است که به شدت با مردم ارتباط دارد.
 
وی ادامه می ‎ دهد: رنج و گرفتاری مردم به شدت موجب رنج و گرفتاری پیامبر(ص) می‌شد و ایشان غم‌خوار مردم بود و متاثر از سعادت و شادی مردم، شاد می‌شدند.
 
این استاد دانشگاه امام صادق(ع) در پایان با تاکید بر این که مدیران جامعه اسلامی و کارگزاران نظام اسلامی برخاسته از خون شهدا باید از پیامبر(ص) الگو بپذیرند، عنوان می ‎ کند: جامعه به ویژه کارگزارن باید با الهام از زندگی و منش مردمی پیامبر(ص)، این الگوی پایدار را سرمشق عملکرد و ارتباط خود با خدا و مردم قرار دهند.
 
 
منبع:ایسنایزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..