در پی حادثه تخریب خط آب انتقالی

نشست مسئولان اصفهان با نماینده کشاورزان

در نشست نماینده کشاورزان استان با معاون وزیر نیرو، مشکلات کشاورزان بررسی و بر اجرایی شدن مصوبات ۹ماده‌ای شورای عالی آب تاکید شد.

به گزارش یزدی نیوزدر این جلسه ۵ساعته ابتدا امینی نماینده کشاورزان اصفهان به تقسیم ناعادلانه آب و نبود نظارت کافی بر برداشت های بالادست انتقاد کردند.

 
رهاسازی آب برای کشت پاییزه، جلوگیری و نظارت قاطعانه بر حوزه آبریز و برداشت های غیرمجاز، اجرای دقیق مصوبات شورای عالی آب، پرداخت سریع خسارت به کشاورزان از جمله خواسته های نمایندگان کشاورزان شرق و غرب استان اصفهان بود.
 
در این جلسه بعد از سخنان کشاورزان، نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری های مصوبات و حقابه کشاورزان صحبت کردند.
 
سرپرست استانداری نیز با حمایت از کشاورزان و تایید حق و حقوق کشاورزان آنها را به آرامش دعوت کرد و نوید خبرهای خوب برای کشاورزان داد.
 
محمدعلی شجاعی به کشاورزان قول داد که مشکلات آنها را به سرعت پیگیری کند و به محض تحقق شرایط، تصمیم برای رهاسازی آب برای کشاورزان اتخاذ شود.
 
پیگیری مشکلات کشاورزان در وزارتخانه
 
معاون وزیر نیرو هم که به عنوان نماینده وزارتخانه برای حل و بررسی مشکلات کشاورزان به اصفهان آمده بود قول داد که با جدیت مشکلات کشاورزان اصفهانی را در وزارتخانه دنبال کند.
 
عباس سروش آب را مساله ای فرابخشی دانست و گفت: وزارت نیرو از طریق شورای سازگاری با کم آبی و همراهی استانهای حوزه آبریز زاینده رود مسایل را پیگیری و حل خواهد کرد.
 
آمادگی کشاورزان برای رهاسازی آب و انجام کشت در اولین فرصت، تشکیل کمیته برای سنجش شرایط آبی استان و ارایه گزارش در این خصوص در مدت سه روز، تهیه سازوکار لازم در وزارت نیرو برای پرداخت خسارت به کشاورزان و همچنین پرداخت این خسارت از طرف صنایع پرآب بر، تشکیل کمیته ویژه برای پیگیری اجرایی شدن مصوبات ۹ماده ای شورای عالی آب و تامین هزینه های بذر برای کشت پاییزه کشاورزان اصفهان از جمله مصوبات این جلسه بود.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..