سرپرست استانداری یزد تاکید کرد؛

ضرورت انسجام ‌بخشی برنامه‌های حوزه ازدواج با همکاری و هماهنگی دستگاههای استان

سرپرست استانداری یزد در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان بر ضرورت تعیین متولی مشخص برای انسجام بخشی به طرح‌ها و برنامه‌های حوزه ازدواج با همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزنشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان به ریاست "محمدعلی طالبی" سرپرست استانداری یزد و با حضور "سکینه سیف جمالی" مدیرکل خانواده وزارت ورزش و جوانان و اعضای این ستاد در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.

سرپرست استانداری یزد در این نشست با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در حوزه ازدواج در استان در حال اجراست، گفت: این طرح‌ها و برنامه‌ها با توجه به اینکه در برخی از سال ها با کاهش نرخ ازدواج در استان روبه رو بودیم، می‌تواند ما را امیدوار کند که فعالیت‌های اثربخشی را در حوزه ازدواج داشته باشیم.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: در ستادها و کارگروه های مختلف درباره بحث ازدواج صحبت می‌شود و برنامه ارائه می گردد اما ضروری ‌است متولی مشخصی برای انسجام بخشی به طرح‌ها و برنامه‌های حوزه ازدواج مشخص شود، دستگاه های استان در این رابطه هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند و نتایج کارهای پژوهشی نیز در حوزه ازدواج در برنامه های اجرایی پیش رو مورد استفاده قرار گیرند.
وی افزود: در ‌بخش آموزشی نیز لازم است آموزش ها فراگیرتر از کارمندان و دستگاه‌های دولتی مدنظر قرار گیرد و آگاهی‌بخشی به میان سطوح مختلف جامعه وارد شود تا بتوانیم بهره مندی همه مردم را از این آموزش ها بیشتر کنیم.
طالبی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از بانک های عامل استان و بانک ملی در رابطه با پرداخت وام های ازدواج به زوج‌های جوان، اظهارامیدواری کرد: در کنار پرداخت تسهیلات، راهکارهای مناسب دیگری هم با کمک و مشارکت دستگاه‌های مختلف به کار گرفته شود تا نرخ ازدواج در سطح استان بهبود پیدا کند.
"مسعود شریعتی" مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست ‌خواستار شد: دستگاه‌های ‌استان که در حوزه آموزش های قبل، حین و پس از ازدواج فعالیت داشته و دارند ضمن ارسال گزارش عملکرد خود از ابتدای سال تاکنون به دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، برنامه های ‌آتی و در دست اقدام خود را نیز جهت هماهنگی و وحدت رویه بیشتر مطابق با تصویب نامه ستاد ملی زن و خانواده به اداره کل ورزش و جوانان استان ارسال نمایند.
گفتنی است در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان طرح پژوهشی "کاوشی زمینه مند از بسترهای تغییر معنای خانواده مطلوب در میان جوانان شهر یزد" ‌از سوی "عباس عسکری ندوشن" جمعیت شناس و عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد ارائه ‌گردید و گزارشی از وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج بانک های عامل استان در شش ماهه نخست سال جاری داده شد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..