نشست توجیهی سرپرستان بیست و نهمین دوره مسابقات کشوری رفاقت مهر به میزبانی استان یزد برگزار شد/مهم ترین هدف مسابقات رفاقت مهر ارتقای دانش و مهارت های امدادی است

رئیس اداره مسابقات و اردوهای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور به همراه مسئولان جمعیت هلال احمر استان یزد در نشست توجیهی سرپرستان این دوره از مسابقات به تشریح وظایف تیم ها و اعضاء پرداختند.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ در این جلسه دکتر محسن حرازی زاده یزدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد عنوان کرد: امید است با توجه به شاخص های کمی و کیفی مسابقات به خوبی به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: در این مسابقات رقابت اهمیت زیادی ندارد و رفاقت الویت دارد در حوزه جوانان اهداف بشردوستانه و خدمتی به جامعه دارای اهمیت زیادی است.

حرازی زاده بیان کرد: برنامه و زمان بندی دو شرط مهم در موفقیت است تعلل در اجرای برنامه ای می تواند همه برنامه ها را تحت شعاع خود قرار دهد.

وی اظهار کرد: همکاری گروهها و فعالیت های تیمی و همدلی سرپرستان می تواند در پیشبرد اهداف موثر باشد توجه به زمان بندی دقیق نیز لازمه کار است همچنین اعضاء باید توجه به مسائل ترافیکی شهری  و بافت قدیمی را مد نظر داشته باشند.

در ادامه عذرا والی رئیس اداره مسابقات و اردوهای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در خصوص همراهی اعضای تیم ها در برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات کشوری رفاقت مهر به میزبانی استان یزد عنوان کرد: مسئولان استان یزد همراهی خوبی در برگزاری این سری از مسابقات دارند که جای تقدیر دارد.

والی افزود: ستاد سازمان جوانان عهده دار برگزاری مسابقات است تا شائبه ای در برگزاری مسابقات در مورد ذی النفع بودن میزبان وجود نداشته باشد.

رئیس اداره مسابقات و اردوهای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: مسابقات به طور استاندارد با حضور داوران نمونه و متخصص برگزار خواهد شد

وی تصریح کرد: داوران از سراسر استان و از بهترین ها انتخاب شده اند و در بیش از دو سوم استان ها نمایندگی داوران داریم.

والی خاطرنشان کرد: بازیدها و برنامه های فرهنگی و مسابقات جانبی در کنار این دوره از مسابقات طراحی شده است.

وی تاکید کرد: همراهی و همدلی شرکت کنندگان اهمیت زیادی دارد تا بتوان لذت از حضور در یزد را به خوبی تجربه کرد.

رئیس اداره مسابقات و اردوهای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور یادآور شد: حضور همه استان ها در ۴ گروه برنامه ریزی شده و مسابقات در دو روز برگزار می شود.

وی گفت: اعضای شرکت کننده از فردا طبق جدول در سایت مسابقات حضور می یابند همچنین بازدید ها طبق برنامه انجام می شود ضمن اینکه سه شنبه ادامه مسابقات برای ۱۵ استان باقی مانده برگزار خواهد شد.

والی افزود: چهارشنبه نیز کویرنوردی با حضور شرکت کنندگان و اعضای تیم برگزار می شود که تیم ها با آمادگی لازم تجهیزات و امکانات مورد نیاز را همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد: داوران بازآموزی و رفع ابهام را در سایت ها مورد ارزیابی قرار می دهند تا اعضا در جریان مسابقات قرار گیرند و تناقضات آموزشی رفع شود.

رئیس اداره مسابقات و اردوهای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: سایت مسابقات با قرعه کشی گروههای صلح و دوستی و مهرورزی آغاز به کار می کند.

وی عنوان کرد: دو تیم ۴ نفره در آزمون اسکان اضطراری طبق زمان بندی شرکت می کنند، همچنین گروههای مهرورز در بخش های ارزیابی و احیا و بانداژ و اتل بندی و دوستی با حمل های بدن تجهیزات و صلح با حمل گروهی و اسکان اضطراری و آتل بندی به رقابت می پردازند.

والی گفت: انتخاب تیم های بشردوست طبق شیوه نامه استان ها در مرحله کشوری با آیتم های طراحی شده صورت می گیرد باید بشر دوستی را پررنگ تر ببینیم.

وی افزود: همچنین آموزه های امدادی و سنجش مهارت ها را داریم با توجه به معیارها هر امتیازی در موضوعات بشردوستی در امتیازات رشته تخصص اثر دارد و با تجمیع همه امتیازات سه استان برتر انتخاب می شوند در واقع با آزمون کتبی و عملی و درصدی از امتیاز بشردوستی سه تیم برتر انتخاب می شوند.

رئیس اداره مسابقات و اردوهای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: مهم ترین هدف مسابقات این است که دانش و مهارت های امدادی را ارتقا بخشیم تا در حوزه آموزش های امدادی موثر باشند و هدف کسب رتبه نیست.

وی تصریح کرد: شناسایی نیازهای آموزشی از اهداف مهم است خوشبختانه تیم ها در سطح خوبی قرار دارند و ما امیدواریم در کمال انصاف و عدالت داوری انجام شود.

در این جلسه سیدجواد میرحسینی؛ معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد عنوان کرد: طبق برنامه ریزی و زمان بندی فعلی نهایت دقت در جهت دستیابی به اهداف مد نظر است.

وی افزود: نظم و انظباط شرکت کنندگان اهمیت زیادی دارد و توجه به زمان و برنامه ریزی انجام شده زمینه ساز موفقیت است.

میرحسینی بیان کرد: شرکت در مسابقات و بازدید از سایت و برگزاری مسابقات جانبی و مسابقات فرهنگی به ویژه مسابقه عکاسی با اهدای جوایز به بهترین اثر از جمله برنامه های این سری از مسابقات است.

وی خاطرنشان کرد: یزد شهری مذهبی و تاریخی است و امیدواریم بهترین استفاده را در حضور اعضاء در شهر داشته باشیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد عنوان کرد: در کویرنوردی لباس و کفش و کوله مناسب همراه اشخاص باشد چرا که ۶ کیلومتر مسیر رفت و برگشت وجود دارد.

وی گفت: برنامه های ورزشی و مفرح و بازدید از شهر میبد و حضور در کارگاه سفال از دیگر برنامه هاست.

بخش نظردهی بسته شده است..