مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد:

المپیاد ملی استعدادهای برتر در یزد برگزار می‌شود

ـ مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از برگزاری المپیاد ملی استعدادهای برتر در یزد خبر داد و گفت: ورزشکاران نونهال و نوجوان از سراسر کشور در این المپیاد شرکت می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز مسعود شریعتی  در نشستی خبری با اشاره به برگزاری المپیاد ملی استعدادهای برتر در استان یزد اظهار داشت: اگر بخواهیم قهرمانی‌ در حوزه ورزش در سطوح مختلف ملی، آسیایی و جهانی تداوم پیدا کند، باید اقدامات ریشه‌ای و پایه‌ای انجام داد.

 
وی از جمله این اقدامات را استعدادیابی برشمرد و افزود: المپیاد ملی استعدادهای برتر نیز به همین منظور در یزد برگزار می‌شود.
 
شریعتی با بیان اینکه استان یزد تاکنون چندین دوره المپیاد ورزشی برگزار کرده است، عنوان کرد: بر این اساس یزد در زمینه استعدادیابی چند گام از سایر استان‌ها جلوتر است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در مورد برگزاری المپیاد ملی استعدادهای برتر خاطرنشان کرد: در این المپیاد ورزشکاران نونهال و نوجوانان سراسر کشور در رشته های مختلف ورزشی شرکت می‌کنند و یزد میزبانی رشته‌های جودو، فوتوالی و شمشیربازی را بر عهده دارد.
 
شریعتی یادآور شد: این رقابت‌ها از روز گذشته در رشته فوتوالی آغاز شده و تا ششم آذرماه ادامه دارد و در رشته‌ جودو از ۵ تا ۸ آذرماه و شمشیربازی از ۵ تا ۷ آذرماه نیز رقابت‌ها انجام می‌شود.
 
وی بیان کرد: در این رشته های ورزشی علاوه بر اینکه استعدادیابی انجام می‌شود، به واسطه برگزاری مسابقات، امکانات و تجهیزات و فضاهای ورزشی نیز به روز رسانی می‌شود و در صورتی که کمبود یا نقصی وجود داشته باشد، به واسطه برگزاری این رقابت‌ها، برطرف می‌شود.
 
شریعتی در مورد اعتبارات اختصاص یافته به استان یزد برای برگزاری این رقابت‌ها را نیز ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این اعتبار به طور مستقیم در اختیار هیئت‌های جودو، شمشیربازی و فوتوالی قرار می‌گیرد.
 
وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این رقابت‌ها بتوانیم شاهد معرفی استعدادهای جدید ورزشی در رشته های مختلف به ورزش قهرمانی کشور و استان یزد باشیم.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر
 
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..