مانور بزرگ زلزله در مدارس یزد برگزار می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به برگزاری مانور زلزله در مدارس استان یزد گفت: ۲۰ مدرسه استان به صورت شاخص مامور برگزاری این مانور هستند.

به گزارش یزدی نیوز محسن حرازی‌زاده در نشست خبری اظهار داشت: هلال احمر نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه ایفا می‌کند.

 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزدخاطرنشان کرد: فعالیت هلال‌احمر در زمان جنگ امداد‌رسانی به بخش‌های آسیب دیده و در زمان صلح، آمادگی نیروها و تکمیل تجهیزات امدادی برای کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث مختلف در جامعه است.
 
وی به فعالیت‌های هلال احمر اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های اصلی هلال احمر استان یزد، برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات ملی رفاقت مهر است که به میزبانی این استان انجام می‌شود که در طول این مسابقات، از فردا ۶۰۰ نفر از سراسر کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد تصریح کرد: برگزاری برنامه ملی کویر نوردی و همچنین همایش سراسری معاونان جوانان هلال احمر در سراسر کشور از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان یزد بوده است.
 
حرازی‌زاده به برگزاری مانورهای زلزله در نقاط مختلف استان اشاره کرد و افزود:  با توجه به ضرورت حفظ  آمادگی هلال احمر در راستای امداد‌رسانی به حادثه دیدگان زلزله‌های احتمالی، بحث برگزاری مانورهای زلزله در دستور کار این سازمان قرار دارد.
 
وی تصریح کرد: از این رو در طول سال مانورهای متعددی برای حفظ و افزایش آمادگی نیروهای امدادی هلال احمر استان برگزار می‌شود و اقشار مختلف مردم از دانش‌آموزان تا سایر افراد جامعه در این مانورها مشارکت دارند.مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مانورهای زلزله این است که علاوه بر هلال احمر، سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط استان یزد هم دخیل هستند و به این صورت آمادگی در برابر زلزله در تمام این دستگاه‌ها به وجود می‌آید.
 
 وی ادامه داد: استان یزد به غیر از منطقه بهاباد استانی است که از لحاظ حوادثی به ویژه در زلزله ایمن است بیان کرد: در شهرستان بهاباد ما در طول سال شاهد وقوع تعداد بسیاز زیادی زمین‌لرزه با قدرت‌های مختلف هستیم.
 
حرازی‌زاده خاطرنشان کرد: در این رابطه به صورت ویژه مردم شهرستان بهاباد در دوره‌ها و مانورهای مرتبط شرکت کردند و سعی شده که آموزش‌های لازم برای مقابله با زلزله به همه آنها ارائه شود.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: در دیگر نقاط استان یزد با توجه به اینکه نمی‌توان بسیاری از حوادث را پیش‌بینی کرد، باید در سطح گسترده اطلاع‌رسانی صورت گیرد که اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته و سعی شده که نیروهای امدادی هم در بالاترین سطح از آمادگی قرار گیرند.
 
وی از برگزاری مانور بزرگ زلزله در مدارس استان یزد خبر داد و عنوان کرد: این مانور ساعت ۹ صبح هفتم آذر در مدارس استان یزد برگزار می‌شود و با مشارکت دادن دانش‌آموزان در مانور، سطح آمادگی آنها برای حفاظت از خود در برابر زمین لرزه افزایش پیدا می‌کند.
 
حرازی‌زاده اظهار داشت: در سطح استان یزد ۲۰ مدرسه به صورت شاخص به برگزاری این مانور بزرگ می‌پردازند و سایر مدارس هم مامور برگزاری آن در زمان اعلام شده هستند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..