پاک‌گوهر:

دانشگاه پیام نور میبد مستعد ادغام شدن است

رییس دانشگاه پیام نور میبد یا اشاره به جذب نامطلوب دانشجو در این دانشگاه، این واحد را مستعد ادغام شدن دانست ولی در حال ادغام شدن زیر نظر دانشگاه‌های دیگر را کاملا تکذیب کرد.

به گزارش یزدی نیوز«علیرضا پاک گوهر» در جمع خبرنگاران با بیان این که دانشگاه پیام نور میبد در  جذب دانشجو وضعیت مطلوبی ندارد، افزود: با توجه به تعداد کم دانشجو و سیاست دانشگاه پیام نور، این واحد مستعد ادغام شدن است اما این که در حال ادغام شدن زیر نظر دانشگاه‌های دیگر استان هستیم را کاملاً تکذیب می‌کنم.

 
وی تعداد دانشجوی سال تحصیلی کنونی این دانشگاه را بیش از ۶۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: هرچند دانشگاه ظرفیت جذب و ارائه خدمات علمی و فرهنگی به ۱۰ هزار دانشجو را نیز دارد اما تاکنون برنامه‌ی مشخص و جامع و کاملی برای جذب دانشجویان در این دانشگاه صورت نگرفته و توسعه‌ی رو به بالای اتفاق نیفتاده است.
 
پاک گوهر با بیان این که دانشگاه تنها در دو رشته کارشناسی ارشد دارای دانشجوست، گفت: متاسفانه به علت این که هیئت علمی به صورت متمرکز جذب نشده، امکان تامین مدرس برای افزایش دوره‌های کارشناسی ارشد وجود ندارد.
 
به گفته وی، البته اغلب اعضای هیئت علمی جذب شده‌ی دانشگاه دانشجوی دکترا هستند لذا امیدواریم در سال‌های آینده، بدنه هیئت علمی قوی‌تری در اختیار داشته باشیم.
 
این مسئول با اشاره به این که تعداد دانشجو  در رشته‌های علوم پایه کم است، تصریح کرد: اپیدمی  کمبود دانشجو در رشته‌های علوم پایه تنها مختص میبد و دانشگاه پیام نور نیست و این یک معضل و مشکل بزرگ است که در تمام دانشگاه‌ها‌ی کشور وجود دارد و به زودی به  یک بحران بزرگ تبدیل خواهد شد.
 
پاک گوهر این موضوع را برای توسعه علمی کشور بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: در سال‌های آینده با افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان مواجه خواهیم بود ولی در مقوله متخصص رشته‌های علوم پایه با کمبود ربور می‌شویم.
 
وی با بیان این که رویکرد و نگرش دانشگاه پیام نور برقراری تعامل و ارتباط بیشتر با صنعت است، اظهار کرد: این موضوع با توجه به صنعتی بودن شهرستان میبد در دستور کار دانشگاه است.
 
وی ارائه خدمات به دانشجویان بومی را از ساختارهای اصلی این دانشگاه خواند و افزود: البته این رویکرد مگر در رشته‌های خاص و جذب دانشجو‌ی غیربومی در رشته‌‌های عام منوط به دو سال اقامت در شهرستان، برقرار است.
 
پاک‌گوهر در بخش پایانی سخنانش نیز با بیان این که میبد از لحاظ آلودگی روانی شهر خوبی نیست، گفت: تحصیلات و آموزش مهارت‌های زندگی در دانشگاه، آستانه تحمل افراد تحصیل‌کرده و به دنبال آن سایر افراد جامعه را در برابر ناملایمات افزایش می‌دهد.
 
منبع:ایسنا یزد
 
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..