ایجاد متفاوت‌ترین زیستگاه حیات‌وحش کشور در بافق

شهردار بافق از آغاز عملیات ایجاد یکی از بزرگترین زیستگاه‏‌های حیات وحش کشور در این شهر خبر داد و آن را محلی متفاوت با سایر اماکن نگهداری حیوانات حیات وحش عنوان کرد.

به گزارش یزدی نیوز«سید علی نوروززاده» با اشاره به ساخت این زیستگاه‌ حیات وحشدر محل تفرجگاه آبشار بافق، گفت: این زیستگاه با سرمایه‌ ‎ گذاری هفت میلیارد ریال در سال جاری با ایجاد آبشخورها و اماکنی برای نگهداری و انتقال حیوانات بومی و وحشی آغاز شده است.

 
وی به وجه تمایز این زیستگاه با باغ ‎ وحش‌های معمولی اشاره و تصریح کرد: در این زیستگاه برخلاف باغ وحش، حیوانات رها هستند و مردم برای مشاهده این گونه ‎ ها در درون فضاهایی محصور و قابل دسترس که مجهز به سایر امکانات و خدمات هستند، خواهند شد.
 
شهردار بافق اضافه کرد: در حال حاضر مجوزهایی برای انتقال گونه‌هایی مانند شتر، شترمرغ، آهو، مارال، بز و کل و قوچ وحشی اخذ شده است و به دنبال توسعه این محل تا سال آینده به کمک بخش خصوصی با انتقال دیگر گونه‌های حیات وحش هستیم.
 
وی اهمیت ایجاد چنین امکانی را یادآور شد و گفت: جلوگیری از تخریب زیستگاه‌ها و نابودی حیات وحش، فراهم شدن فضایی برای انواع پژوهش‌ها و حفظ گونه‌های در معرض آسیب از اهداف ایجاد این زیستگاه محسوب می‌شود.
 
این مسئول توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان را از دیگر اهداف ایجاد زیستگاه مذکور عنوان کرد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..