سرپرست استانداری یزد در دیدار با رئیس اورژانس کشور:

استان یزد ‌ظرفیت ایجاد پایگاه اورژانس کشوری و منطقه ای را دارد/ اختصاص بالگرد هوایی فوریتهای پزشکی به استان یزد

سرپرست استانداری یزد در نشست کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک شورای پدافند غیرعامل استان از آمادگی و ظرفیت استان یزد برای ایجاد یک پایگاه اورژانس کشوری و منطقه‌ای خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزکارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک شورای پدافند غیرعامل استان با حضور "محمدعلی طالبی" سرپرست استانداری یزد، "‌پیرحسین کولیوند" مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ‌و رئیس اورژانس کشور، "سیدابوالفضل موسوی" نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، "محمدصادق طهماسبی" مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، "‌عباس حیدری" ‌سرپرست فرمانداری یزد و اعضای این کارگروه در استانداری یزد برگزار شد.

سرپرست استانداری یزد در این نشست ضمن تقدیر از اختصاص یک فروند بالگرد هوایی فوریتهای پزشکی از سوی سازمان اورژانس کشور به استان یزد، گفت: سطح مطالبات مردم استان در حوزه اورژانس و فوریت های پزشکی بالاست.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: استان یزد در بسیاری از ‌ ‌آسیب ها جزو استان‌های آخر در سطح کشور است اما در شاخص تصادفات در رتبه های بالای کشور قرار دارد که یکی از دلایل آن، واقع شدن در چهار راه مواصلاتی کشور و نیز استفاده از دوچرخه و موتورسیکلت و ناهماهنگی آن با فرهنگ و زیرساخت‌های ترافیک شهری است.
طالبی از رئیس سازمان اورژانس کشور خواست نگاه ویژه‌ای به استان یزد در این حوزه داشته باشد و از اعلام آمادگی استان برای ایجاد یک پایگاه اورژانس کشوری و منطقه ای خبر داد.
سرپرست استانداری یزد همچنین به مرکز ملی مهارت آموزی ‌CBRNE در در یزد اشاره کرد و این مرکز را ظرفیت بسیار خوبی برای کشور و استان دانست و اظهار امیدواری کرد: با حمایت های کشوری و استانی این مرکز مهارت آموزی در حوزه پدافند غیرعامل اعتبار و جایگاه بین المللی پیدا کند.
رئیس اورژانس کشور نیز در این نشست با بیان اینکه سابقه ایجاد اورژانس پیش بیمارستانی در کشور به ۴۳ سال قبل برمی گردد، ‌گفت:‌ مجموعه اورژانس در هشت سال دفاع مقدس برای نجات جان رزمندگان اسلام، با به کارگیری تمام ظرفیت خود سنگ تمام گذاشت و شهیدان، جانبازان و آزادگان قابل توجهی را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است‌.
"پیرحسین کولیوند" ادامه داد: در دولت تدبیر و امید و با حمایت های رئیس جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد پایگاه های اورژانس که تا سال ۱۳۹۵، ‌دو هزار و ٤٠٠ اورژانس بوده در دو سال اخیر به پنج هزار و ٥٠٠ پایگاه ارتقا یافته است و در حال حاضر ۳۹ بالگرد فوریت های پزشکی در کشور وجود دارد که تا شعاع پروازی ۱۵۰ کیلومتر برای نجات جان انسان ها خدمت می کنند.
مشاور وزیر بهداشت در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از تعامل خو‌ب و شایسته "‌محمدصادق طهماسبی" ‌مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و این اداره کل با دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس و فوریتهای پزشکی استان یزد، خاطرنشان کرد: با پیگیری های مستمر دانشگاه علوم پزشکی ‌آیت الله شهید صدوقی(ره) یزد‌، با توجه به اعلام نیاز قرارگاه پدافند زیستی استان و موافقت سازمان اورژانس کشور یک فروند بالگرد هوایی فوریت های پزشکی به استان یزد اختصاص یافت.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..