مساجد پایگاهی برای شروع نهضت کتابخوانی در سطح کشور باشند

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه مساجد می‌توانند پایگاهی برای شروع نهضت کتابخوانی در سطح کشور باشند گفت: دنبال ارتباط "مردم با مردم " و "مسجد با مسجد " با دیگر کشورها هستیم.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در دیدار با آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه دنبال این هستیم که ۴۰ گروه سرود در چهل نقطه از کشور با یک سرود واحد فعالیت داشته باشند اظهار داشت: با توجه به اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، برنامه ریزی صورت گرفته که چهل گروه سرود چهل نفره در چهل منطقه از کشور فعال شوند.

 
دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور به ظرفیت‌های بسیار خوب در استان یزد گفت: امید داریم که با این ظرفیت بسیار خوبی که در استان یزد وجود دارد بتوانیم به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
 
وی با اشاره به فعالیت حدود ۲۵ هزار کانون در کشور خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۲ هزار کانون به ثبت رسیده است و از این میان حدود ۱۴ هزار کتابخانه در دل مساجد کشور فعالیت دارند.ارزانی اضافه کرد: بسیاری از این کتابخانه شاید خیلی به صورت گسترده نباشند ولی با وجود چند قفسه کتابی که در آن وجود دارد، فعالیت می‌کنند.
 
دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور عنوان کرد: با توجه به این همه ظرفیت کتابخانه که در سطح کشور وجود دارد دنبال این هستیم که نگاه بیشتر و بهتری را نسبت به مسئله کتاب و کتاب خوانی در مساجد صورت گیرد و نهضت کتاب خوانی را به یاری خدای متعال از مساجد آغاز کنیم.
 
وی با بیان اینکه در طول چهل سال گذشته، بیشترین ارتباط با کشورهای خارجی به صورت ارتباط دولت با مردم بوده است ادامه داد: دنبال این هستیم که ارتباط مردم با مردم و مسجد با مسجد را برقرار کنیم، با این کار می‌توان تاثیرات مثبتی را با حضور افراد مسجدی کشورهای دیگر در مساجد ایران و بالعکس انجام داد.
 
ارزانی با اشاره به اینکه در راستای انجام حرکت مسجد با مسجد، هشت استان را در نظر گرفتیم خاطرنشان کرد: هشت کانون در این هشت استان انتخاب شده اند که نمایندگانی را به مساجد دیگر کشورهایی که مشخص شده اعزام کنند تا ان‌شاءالله از این کار دستاوردهای خوبی را بتوانیم به دست آوریم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..