سرپرست پلیس راه استان یزد؛

کاهش ۱۸ درصدی تصادفات جاده ای در یزد

طی هفت ماهه امسال 48 درصد تصادفات استان مربوط به واژگونی خودروها اعلام شد .

به گزارش یزدی نیوز سرپرست پلیس راه استان یزد از کاهش ۱۸درصدی تلفات تصادفات جاده ایی در ۷ ماهه امسال  و کسب رتیه دوم استان در بین استان های کشور دراین زمینه خبر داد .

 سرهنگ قانعی افزود: این در حالیست که طی این مدت میزان تردد در جاده های استان ۱۳ درصد افزایش یافته است .
وی  پوشش کامل نقاط حادثه خیز  استان، برخورد با تخلفات حادثه ساز همچون سرعت و سبقت غیر مجاز و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و تجاوز به چپ ، رفع نواقص هندسی محورها و استقرار ۵۰ گشت محسوس و نامحسوس پلیس بطور روزانه در جاده ها را از عوامل مهم این موفقیت  در استان برشمرد . 
سرپرست پلیس راه استان گفت: آمار نشان می دهد که متوفیان ناشی از تصادفات واژگونی ۶۸ درصد از فوتی های را به خود اختصاص داده است .
 وی خستگی و خواب آلودگی را مهمترین عامل واژگونی خودروها در محورهای مواصلاتی استان یزد اعلام کرد .
 سرهنگ قانعی افزود: محور یزد کرمان با ۱۷ درصد فوتی های ناشی از تصادفات جاده ایی پرحادثه ترین محور استان یزد طی این مدت بوده است . 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ایی استان هم  با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کاهش تصادفات جاده ایی گفت: شناسایی  153 نقطه حادثه خیز ، آشکار سازی برخی نقاط حادثه خیز و نصب علائم ایمنی و خط کشی محورها ، لکه گیری سطوح جاده های استان و احداث پارکینگ های موقت برای استراحت رانندگان از مهمترین اقدامات صورت گرفته برای کاهش سوانح جاده ایی در استان بوده است .
 به گفته علی خانی از مجموع ۱۵۳ نقطه حادثه خیز شناسایی شده در استان ۵۳ نقطه در اولویت کاری قرار گرفته است و از این تعداد رفع نقص از ۸۰ نقطه حادثه خیز استان عملیاتی شده است .
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..