مدیرکل ارشاد یزد:

رسانه تخصصی مهمترین نیاز ترویج فرهنگ کتابخوانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد یکی از اصلی‌ترین مشکلات نویسندگان و انتشارات‌ها در استان‌ها را فروش پایین دانست و گفت:‌ رسانه‌ تخصصی در حوزه کتاب نقش مهمی در معرفی کتب و آثار مختلف ایفا می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز«مجید جوادیان‌زاده»در مراسم افتتاح دفتر خبرگزاری کتاب ایران در یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین اقشار مختلف جامعه، اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه ایفا می‌کند.

 
وی با بیان این‌که امروزه رسانه‌ها قدرت جریان‌سازی و هدایت‌گری بالایی در جوامع دارند، افزود:‌ فعالیت خبرگزاری‌ها باید در موضوعات مختلف به ویژه حوزه فرهنگی تخصصی شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به این‌که در برخی از حوزه‌ها از جمله قرآن خبرگزاری‌های تخصصی سال‌ها در کشور در حال فعالیت است، گفت: عرصه کتاب و کتاب‌خوانی از جمله عرصه‌های حائز اهمیت است که نیاز جدی به خبرگزاری تخصصی دارد 
 
جوادیان‌زاده تاثیرگذاری خبرگزاری ایبنا در سراسر کشور را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: قطعا راه‌اندازی دفاتر این خبرگزاری در استان‌ها می‌تواند تاثیرگذاری کشوری آن را در استان‌ها هم به نمایش بگذارد .
 
وی در پایان یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که نویسندگان و انتشارات‌ها در استان‌ها با آن روبرو هستند را فروش پایین‌تر به نسبت تهران دانست و بیان کرد: نبود رسانه‌ای برای معرفی کتب و آثار تخصصی یکی از علل کم بودن آمار فروش کتاب است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..