آغاز نمایش فیلم‌های منتخب جشنواره ملی فیلم رضوی در یزد

نمایش فیلم‌های منتخب بخش داستانی و مستند سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در سینما تک شهر یزد آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوز 45فیلم منتخب بخش داستانی و ٢٧فیلم منتخب بخش مستند ازدوشنبه به مدت سه روز و در چهار نوبت از ساعت ۱۶ تا ۲۳:۴۵ اکران می‌شود.

 
در بخش نخست نمایش آثار، از ساعت ١٦تا ١٧و٤٥ دقیقه، فیلم مستند بی‌سرزمین‌تر از باد، داستانی حصیر زهرا، مستند ماهیاک، داستانی زیبای زیبا، داستانی حیوان و همچنین مسخ روی پرده سینما رفت .
 
در نوبت دوم، ۲فیلم داستانی گم‌ و گور و ICU، مستند شبیه مضحک، ۲ فیلم داستانی آر یو والیبال و بذار امشب بگذره و فیلم مستند استاج اکران می‌شود.
 
چهار فیلم داستانی لیبرو، تلخ، بین ما و بازگشت و ۲ فیلم مستند استشهادی برای خان علی و داداسلطنه نیز از ساعت ٢٠ تا ۲۱:۴۵ در نوبت سوم روز نخست جشنواره اکران می‌شود.
 
همچنین در نوبت چهارم اکران فیلم‌های روز نخست، فیلم داستانی تلاسا، خوش حال و شاد و بیزارم و مداربسته و فیلم‌های مستند عباس و آشنگ از ساعت ٢٢ تا ۲۳:۴۵ اکران می‌شود.
 
تماشای فیلم‌های منتخب جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی برای عموم مردم رایگان است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی در یزد گفت: از استان‌های تهران، یزد و قم به ترتیب ۱۷، ۹ و پنج اثر، اصفهان، گیلان، آذربایجان شرقی و خوزستان هرکدام ۲ اثر و خراسان رضوی، کردستان، مازندران، کرمان، آذربایجان غربی و همدان هرکدام یک اثر به بخش رقابت فیلم های کوتاه داستانی راه‌یافته است.
 
مجید جوادیان زاده افزود: از بین آثار کوتاه مستند نیز یزد و تهران به ترتیب ۱۰ و چهار اثر، اصفهان و مرکزی هرکدام ۲ اثر و سیستان و بلوچستان، البرز، اصفهان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، مازندران، قم، فارس و کهگیلویه و بویراحمد هرکدام یک اثر به بخش رقابت جشنواره راه یافت.
 
وی بابیان اینکه یزد برای ششمین سال متوالی میزبانی جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی را بر عهده دارد، اضافه کرد: سیزدهمین دوره این جشنواره از ۲۷تا۳۰ آبان ماه در سینما تک یزد برگزار می‌شود.
 
هدف این جشنواره ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل‌بیت و بهره‌گیری از منابع معتبر دینی، احادیث و روایات مرتبط بافرهنگ رضوی عنوان‌شده است.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..