امام جمعه یزد:

حرکتهای بسیج نشأت گرفته از قدرت الهی است/پیشرفت کشور مرهون بسیج

امام جمعه یزد گفت: بسیج را قدرت الهی حرکت می‌دهد نه قدرت پول به همین دلیل هم در برابر هر حرکتی پیروز می‌شود و امروز هم در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن شاهد پیروزیشان هستیم.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اهمیت نقش بسیج اظهار داشت: بسیج از زمان تشکیل تاکنون دستاوردهای بسیاری به همراه داشته و بسیاری از پیشرفت های کشور مرهون بسیج است.

 
وی بیان کرد: مردمی ترین نهادی است که به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و این نهاد همواره بدون کمکهای دولتی در مقاطع حساس به مردم کمک کرده است.
 
ناصری تصریح کرد: هم پیروزی هایی که در کشور خودمان حاصل شده و هم پیروزی هایی که در خارج از مرزها به دست آمده، مربوط به بسیج است و بسیج در همه این پیروزی ها نقشی اثرگذار داشته است.
 
خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختلافاتی که در فلسطین به وجود آمده است، عنوان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان در فلسطین وابسته به عربستان، برخی وابسته به آمریکا و برخی وابسته به دیگر کشورها هستند اما مردم این کشور بسیج شده‌اند و در برابر اسرائیل سال‌ها ایستادگی می‌کنند.
 
ناصری با اشاره به اینکه مردم فلسطین تمام حرکت خود را الگو گرفته از نهضت انقلاب اسلامی ایران می‌دانند، بیان کرد: در حرکت اخیر علیه اسرائیل هم با وجودی که در بین مسئولان آنها هیچ آمادگی وجود نداشت اما مردم به بهترین نحو ممکن پاسخ اسرائیل را دادند.
 
وی خاطرنشان کرد: پیش از این که مردم در فلسطین نبودند و به واسطه فعالیت‌های حکومتی فعالیت صورت می‌گرفت تمام اقدامات آنها منجر به شکست می‌شد و بیش از دو سوم کشور فلسطین را هم به واسطه همین حرکات ناموفق از دست دادند چرا که مردم آنها منتظر فعالیت حاکمانشان بودند.
 
ناصری تصریح کرد: زمانی که مرحوم چمران و امثال ایشان در فلسطین و لبنان نیروهایی تربیت کردند، مردم این کشورها فهمیدند که کار را خودشان باید انجام دهند و امروز هم بحمدالله شاهد پیروزی‌های پی در پی آنها در برابر رژیم صهیونیستی هستیم.
 
وی این پیروزی‌ها را مربوط به تشکیل بسیج مردمی در این کشورها دانست و عنوان کرد: بسیج را قدرت الهی حرکت می‌دهد نه قدرت پول به همین دلیل هم در برابر هر حرکتی پیروز می‌شود و امروز هم در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن شاهد پیروزیشان هستیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..