معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور:

سرود هنر اول انقلاب اسلامی است/ احیای هنرهای انقلابی در مساجد

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: هنری که قبل، در آستانه و بعد از پیروزی انقلاب، احساسات مردم را به نفع انقلاب اسلامی بسیج کرد، سرود بود و سرود هنر اول انقلاب اسلامی است.

به گزارش یزدی نیوز سعید سعادتی، در نخستین نشست کارگروه نغمه ها و آواهای آسمانی در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد با بیان اینکه یزد بعد از تهران، اولین کارگروه مشورتی سرود در سطح کشور است، اظهار داشت: در تلاش هستیم در ایام دهه فجر امسال، ۴۰ گروه سرود را در سطح کشور ساماندهی کنیم و اجراهای مختلفی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشیم.

 
وی با اشاره به اینکه در دوران پیروزی انقلاب، سرودهای انقلابی شور و حال دیگری در فضا حاکم کرده بود، بیان کرد: خاستگاه سرود انقلاب اسلامی، مسجد است و در این راستا نیز از بین هنرها، اولین هنری که با انقلاب اسلامی همراهی کرد و حتی در پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش داشت، سرود است.
 
سعادتی افزود: شاید سال‌ها پس از انقلاب، هنر نمایش توانست جای بیشتری در بین مردم پیدا کند اما هنری که قبل از پیروزی، در آستانه و بعد از پیروزی انقلاب، جوش و خروش و احساسات مردم را به نفع انقلاب اسلامی بسیج کرد، سرود بود.
 
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های مساجد کشور تاکید کرد: معتقدیم که سرود امروز مانند سرود دهه ۶۰ نتوانسته جایگاه و وظیفه خود را ایفا کند در صورتی که سرود دهه ۶۰ پیش برنده و جلودار بود اما به نظر من امروز آن جایگاه اکنون دیگر نیست.
 
وی با بیان اینکه امروز به برکت حرکت های مردمی، سرود زنده است و ما باید بتوانیم سرود را به جایگاه اصلی برسانیم، خاطرنشان کرد: ما می توانیم با استفاده از سرود انقلاب اسلامی، بین ملت‌ها و وحدت را ایجاد کنیم.
 
سعادتی افزود: امروز که ما در جذب نوجوانان به مساجد با برخی از مشکلات مواجه هستیم و نسل انقلاب را همچون نسل اول در مساجد نداریم، می‌توانیم به بهانه سرود نوجوانان و کودکان را به مساجد برگردانیم.
 
وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در مساجد کشور و مناسبت‌های مختلفی که پیش رو داریم، تصریح کرد: امسال می‌توانیم به مناسبت بعثت پیامبر اکرم (ص) و ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، سرود را در مساجد احیا کنیم.
 
سعادتی تاکید کرد: البته در این مسیر به دنبال کارهای شعاری و نمایشی نیستیم بلکه سعی داریم برنامه های واقعی و انقلابی اجرا کنیم که در این راستا مردمی بودن برنامه ها برای ما حائز اهمیت است و بهترین خواستگاه برای مردمی بودن نیز مساجد هستند.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..