ثبت اولین وقف در حوزه رشد علم و فناوری در ابرکوه

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابرکوه ضمن اعلام خبر ثبت اولین وقف این شهرستان در حوزه رشد علم و فناوری، گفت: تاکنون در ابرکوه بیش از یک‎هزار رقبه وقفی به ثبت رسیده و سه میلیون مترمربع از اراضی وقفی سنددار شده است.

به گزارش یزدی نیوز«سید محسن ابطحی  گفت: درآمد موقوفات همیشه در جهت نیات واقفین در حوزه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و خیریه هزینه می‌شود.

 
وی تصریح کرد: اداره اوقاف در نظر دارد که موقوفات جدید را در جهت نیازهای روز جامعه به‌ ویژه در حوزه جوانان، ازدواج، مسکن و جهیزیه هدایت کند که در همین راستا نیز در سال جاری برای اولین بار شاهد ثبت یک موقوفه در حوزه رشد علم و فناوری بودیم که این امر نشان از موفقیت این اداره در جهت نیل به اهداف خود دارد.
 
ابطحی همچنین از افزایش دو برابری درآمد موقوفات ابرکوه نسبت به گذشته خبر داد و گفت: به‌روزرسانی اجاره موقوفات بر طبق دستورالعمل سازمان، یکی از علل افزایش درآمد مذکور بوده است.
 
رییس اوقاف ابرکوه تعداد رقبات وقفی شهرستان را بیش از یک هزار مورد اعم از منفعتی و انتفاعی عنوان کرد و افزود: اکثر موقوفات شناسایی، احیا و در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شده، ضمن این که بیش از سه میلیون مترمربع زمین‌های وقفی طی دو سال اخیر سنددار شده است.
 
ابطحی ادامه داد: وقف یک باب منزل مسکونی در روستای شمس‌آباد به ارزش یک میلیارد ریال، ۲۴ ساعت آب کشاورزی در روستای صفی‌آباد توسط دو واقف به ارزش سه میلیارد ریال، یک باب منزل مسکونی و یک قطعه زمین در روستای ده عرب از جمله موقوفات ثبت شده در سال ۹۷ است.
 
وی ابرکوه را یکی از شهرستان‌های برتر استان از لحاظ افزایش تعداد موقوفات برشمرد و یادآور شد: علت موفقیت در این حوزه تبلیغات گسترده، همکاری روحانیون، پوشش‌های خبری متعدد توسط اصحاب رسانه و شفافیت عملکرد این اداره در حوزه آمار و ارقام مالی، میزان درآمد و رشد آن، چگونگی هزینه شدن درآمدها بوده است.
 
این مسئول در پایان ابراز کرد: میزان کمک‌های نقدی، غیر نقدی و نذورات ضریح امامزادگان سالانه به بیش از ۱۰ میلیارد ریال می‌رسد اما این میزان جوابگوی هزینه‌های جاری، عمرانی و فرهنگی نیست لذا در همین راستا از خیرین نیکوکار دعوت می‌شود تا در قالب طرح «مودت» یاریگر طرح‌های مختلف در بقاع متبرکه باشند
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..