استاندار یزد:

نیاز امروز فعالیت در حوزه های فناورانه است/ ‌امضای مجوز طرح الحاق محدوده منفصله منطقه ویژه اقتصادی یزد

استاندار یزد در دیدار با اعضای کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیاز امروز کشور و استان را فعالیت در حوزه های فناورانه دانست و گفت: با هدایت استان به سمت اشتغال های دانش بنیان کاهش نرخ بیکاری در یزد را شاهد خواهیم بود.

به گزارش یزدی نیوزمجوز طرح الحاق محدوده منفصله منطقه ویژه اقتصادی یزد در نشستی با حضور "محمود زمانی قمی" استاندار یزد، "علی زینی و‌ند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و اعضای کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد ‌تجاری و ویژه اقتصادی کشور در سالن کوثر استانداری امضا شد.

استاندار یزد در این نشست بیان کرد: بخش موفق مراحل تأیید این محدوده منفصله منطقه ویژه اقتصادی، بازدید اعضای کارگروه و ارائه یک مدل برای فرجام پروژه های مهم به کشور است.
"محمود زمانی قمی" ‌ادامه داد: اگر سایر شوراها و کارگروه های عالی کشور نیز بتوانند چنین بازدیدهایی را از پروژه های بزرگ در استانها مدنظر داشته باشند، بسیاری از مشکلات کشور ‌رفع خواهد شد.
وی به صدرنشینی ربع قرن دانش آموزان استان در آزمون سراسری اشاره کرد و افزود: ماهیت یزد به دلیل داشتن ‌٢٥ سال رتبه برتر کنکور سراسری با سایر استانها متفاوت است.
زمانی قمی با اشاره به اینکه استان یزد با داشتن ظرفیت بالا و با وجودی که در این سال‌ها نیروهای متخصص و بزرگی را به کشور تقدیم کرده است، اشتغال آن کارگرمحور بوده، خاطرنشان کرد: شایسته نیست دانش آموختگان دانشگاهی یزد با این همه ظرفیت در صف بیکاری و انتظار کار باقی بمانند.
عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به هدفگذاری اشتغال دانش بنیان به منظور به کارگیری دانش آموختگان دانشگاهی در محدوده منفصله منطقه ویژه اقتصادی یزد، ‌گفت: نیاز امروز کشور و استان، فعالیت در حوزه های فناورانه و دانش بنیان است و اگر اشتغال استان به این سمت هدایت شود، آمار بیکاری نخبگان یزد کاهش خواهد یافت و می توانیم این مدل را به عنوان الگویی مناسب به کشور معرفی کنیم.
زمانی قمی در پایان سخنان خود با بیان اینکه افق و چشم انداز طرح الحاق محدوده منفصله منطقه ویژه اقتصادی یزد به خوبی و دقیق مورد توجه بوده است، تصریح کرد: در واقع با یک خرد جمعی، با دستور و عنایت معاون اول رئیس جمهوری و در فاصله زمانی بسیار کم توانستیم یک الگوی مناسب را برای اجرای طرح های بزرگ در سطح کشور معرفی کنیم و امیدواریم شرکت تولید دستگاه‌های گازی و نفتی(OTC) و شرکت توربین های صنعتی غدیر یزد هر چه سریعتر به تعهداتشان عمل کنند تا مردم یزد طعم و نتیجه کار را از نزدیک مشاهده نمایند.
گفتنی است در ادامه این جلسه اعضای کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور با تعریف از وضعیت پیشرفت استان یزد در حوزه های صنعتی، ‌تولیدی و دانش بنیان در کنار ظرفیت های بالای گردشگری، از تلاش های استاندار یزد، معاون‌ هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و مدیران استان تقدیر و صورتجلسه این مصوبه و مجوز طرح الحاق محدوده منفصله منطقه ویژه اقتصادی یزد را امضا کردند.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..