‌سزاوار نیست که تحصیل‌کردگان یزد در صف بیکاری و انتظار کار باشند‌

استاندار یزد با بیان اینکه سزاوار نیست که تحصیل کردگان یزد در صف بیکاری و انتظار کار باشند گفت: سوق به سمت اشتغال فناورانه سبب کاهش نرخ بیکاری در استان یزد می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمود زمانی قمی در کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد بزرگترین بخش موفق پروسه طرح محدوده منفصله منطقه ویژه اقتصادی استان یزد را بازدید اعضای کارگروه تخصصی دانست و اظهار داشت: این بازدید اعضای کارگروه تخصصی که به یزد تشریف آورند بسیار ارزشمند است و اینکه با ملاحظه خود مدلی برای فرجام همه مدل‌های سطح کشور ارائه کردند.

 
استاندار یزد افزود: اگر طرح‌های دیگر ملی هم به همین روش برخورد می‌شد، خیلی سریعتر می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم و آنها را مرتفع سازیم.
 
وی در ادامه با اشاره به موفقیت استان یزد در ۲۵ سال اخیر در کنکور سراسری در سطح کشور گفت: استان یزد با توجه به این پتانسیل و ظرفیت خوبی که دارد طی این سال‌ها نیروهای متخصص و بزرگی را به کشور هدیه و تقدیم کرده است.
 
زمانی قمی با تأکید بر اینکه سزاوار نیست تحصیل کردگان استان یزد با این همه ظرفیت در صف بیکاری و انتظار کار باقی بمانند خاطرنشان کرد: دلیل اینکه امروزه تحصیل کردگان یزد توسعه بیشتر اشتغال بر اساس کارگر محوری و استفاده از افراد با تحصیلات پایین است.
 
استاندار یزد نیاز امروز کشور و استان را فعالیت در بخش‌های فناورانه و پیشرفته عنوان کرد و گفت: اگر اشتغال به این سمت سوق داده شود، آمار بیکاری کاهش و نخبگان و تحصیل گردگان استان یزد مشغول به کار می‌شوند.
 
وی یکی از مهمترین اهداف طرح محدوده منفصله منطقه ویژه اقتصادی استان یزد بکارگیری نخبگان استان یزد ارزیابی کرد و ادامه داد: ان‌شاءالله که با راه اندازی این طرح بتوانیم نرخ بیکاری استان یزد را کاهش دهیم و آن را به عنوان الگویی مناسب به سطح کشور معرفی کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..