پرداخت ۲۲ میلیارد تومان کمک معیشت به قریب ۱۶ هزار مددجویان یزدی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با اشاره به پرداخت کمک معیشت به 15 هزار و 704 خانوار تحت حمایت این نهاد، اعلام کرد: این خانوارها در هفت‌ماهه نخست امسال بالغ بر 22 میلیارد تومان کمک معیشت دریافت کردند.

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین جمال پور» با بیان این که پرداخت کمک معیشت به مددجویان بخشی از خدمات حمایتی این نهاد را شامل می‌شود، تصریح کرد: در هفت ‌ماهه نخست امسال ۲۲ میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان کمک معیشت به جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد استان یزد پرداخت شد.

 
وی یادآور شد: معیشت ماهیانه پرداختی به مددجویان تحت حمایت ترکیبی از کمک معیشت تخصیصی کمیته امداد و همچنین کمک واریزی از محل هدفمندی یارانه‌هااست و مددجویان تحت حمایت علاوه بر این کمک‌ها یارانه دولت را نیز دریافت می‌کنند.
 
معاون کمیته امداد استان با بیان این که ۱۵ هزار و ۷۰۴ خانوار تحت حمایت از این نهاد کمک معیشت دریافت می‌کنند، افزود: خانوار یک‌ نفره تحت حمایت ماهیانه ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان، دو نفره ۲۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان، سه‌ نفره ۳۶۰ هزار تومان، چهار نفره ۴۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان و پنج ‌نفره به بالا ۵۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان کمک معیشت دریافت می‌کنند.
 
وی افزود: ارائه خدمات حقوقی، کمک به رفع سوءتغذیه مددجویان، کمک به پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و تربیتی به مددجویان، پرداخت بیمه اجتماعی مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی، کمک به امر ازدواج مددجویان، اعطای وام قرض‌الحسنه اشتغال و کارگشایی، کمک به هزینه تحصیلی دانش آموزان و شهریه دانشجویان تحت حمایت از محل اعتبارات دولتی و مشارکت‌های مردمی ازجمله خدماتی است که به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود.
 
جمال پور بیان کرد: طی شش‌ماهه نخست ۲۱۳ مورد لوازم ضروری زندگی شامل ۵۸ عدد آبگرمکن، ۳۵ عدد کولر، ۱۲۰ عدد بخاری گازی و نفتی به نیازمندان اهدا شد.
 
این مسئول در پایان نیز اضافه کرد: در مهرماه امسال ۵۸۱ میلیون تومان برای تأمین لوازم‌التحریر و کمک ‌هزینه کتب درسی سه هزار و ۹۰۰ دانش آموزان تحت حمایت کمک شد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..