انتخاب یزد به عنوان نخستین پایگاه کتاب و کتابخوانی زندان های سراسر کشور

مدیرکل زندان های استان یزد: بیش از 50 درصد مددجویان زندان های استان عضو کتابخانه های ندامتگاه ها هستند که از ابتدای امسال حدود 50 دوره مسابقه کتابخوانی ویژه آنها برگزار شده است.

به گزارش یزدی نیوزرضا ذوالفعلی نژاد افزود: زندان های استان یزد دارای ۶ باب کتابخانه است که از این تعداد ۲ کتابخانه عضو کتابخانه های مشارکتی استان و عضو نهاد کتابخانه های عمومی یزد هستند  که هرساله تعدادی کتاب همانند سایر کتابخانه های سطح شهر از سوی نهادهای حمایتی، تزریق می شود.

 
ذوالفعلی نژاد گفت : در حال حاضر بیش از ۳۴هزار جلد کتاب در زندان های استان موجود و طبق برنامه ی مشخص شده در دسترس مددجویان قرار دارد که می توانند یا به صورت امانی به اندرزگاه خود برده و پس از مطالعه به کتابخانه بازگردانند و یا از سالن های مطالعه کتاب که در کتابخانه زندان وجود دارد استفاده کنند.
 
مدیرکل زندان های استان یزد در ادامه با اشاره به تاثیرگذاری کتاب در اصلاح و تربیت زندانیان، گفت: با اعتقاد به نقش اثرگذار مطالعه در اصلاح و تربیت مددجویان و با هدف سهولت دسترسی آنها به کتاب، در تمامی اندرزگاه های زندان های استان قفسه های کتاب ایجاد و تعدادی کتاب در آنها قرار گرفته تا بدین ترتیب زمینه مطالعه در طول شبانه روز بجز ساعات خاموشی برای مددجویان فراهم شود.
 
رضا ذوالفعلی نژاد افزود: در کارگاه های مختلف آموزشی نیز کتاب های مرتبط و مخصوص در دسترس مددجویان است.
 
وی ادامه داد: ایجاد کتابخانه دیجیتال در زندان مرکزی یزد نیز یکی دیگر از اقدامات اثرگذار برای بهره مندی تمامی افراد است بدین صورت که بیش از ۷۰۰ نسخه کتاب دیجیتال در سیستم های رایانه ای کتابخانه دیجیتال زندان نصب و راه اندازی شده تا زمینه مطالعه برای سایر مددجویان نیز فراهم باشد.
 
این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: کتابت قرآن کریم توسط مددجویان اندرزگاه قرآنی زندان مرکزی یزد یکی دیگر از اقدامات اثربخش مددجویان در سال جاری بود که موفق شدند با نظارت روحانیون مجرب، ۷ جلد قرآن کریم را به شکل نفیس و اعراب گذاری شده به همراه ترجمه فارسی، کتابت کنند.
 
رئیس نخستین پایگاه کتاب و کتابخانه های سراسر کشور افزود: بیش از ۵۰ درصد مددجویان زندان های استان عضو کتابخانه های ندامتگاه ها هستند که از ابتدای امسال حدود ۵۰ دوره مسابقه کتابخوانی ویژه آنها برگزار شده است.
 
رضا ذوالفعلی نژاد همچنین بیان داشت: ۱۰ دوره نمایشگاه کتاب با استقبال مددجویان در شش ماهه نخست سال جاری برگزار شده که بررسی های صورت گرفته نشان داده است، به ترتیب کتاب های رمان، تاریخی، علمی، مذهبی ، روانشناسی، پزشکی، دفاع مقدس، هنری، ورزشی ، سیاسی و کتب مرجع مورد استقبال و توجه مخاطبان قرار دارد.
 
وی ادامه داد: طرح "هر اتاق یک قفسه کتاب" و طرح "کتاب تاثیرگذار من" به همراه ایجاد "کتابخانه تخصصی شهدا" در زندان مرکزی از دیگر برنامه های مرتبط با کتاب و کتابخوانی است که مورد توجه مددجویان قرار گرفته است و در هفته ی کتاب و کتابخوانی نیز "کتابخانه تخصصی نماز" افتتاح خواهد شد.
 
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد افزود: نتیجه ی این فعالیت ها منجر به کسب رتبه برتر اداره کل زندان های استان یزد در جشنواره کتاب رضوی و همچنین کسب رتبه برتر در بین کتابخانه های مشارکتی استان شده است.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..