افزایش تقاضای گوشت مرغ با کاهش توان خرید گوشت قرمز

مدیر امور تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به تاثیر نوسانات قیمت در استان‌‌های همجوار بر قیمت مرغ در این استان، گفت: اندک افزایش قیمت گوشت مرغ در استان ناشی از افزایش تقاضا به دلیل کاهش توان خرید گوشت قرمز از سوی مردم و افزایش قیمت نهاده‌ها در این صنعت بوده است.

به گزارش یزدی نیوز«سید حسین بخشایش» قیمت کنونی هر کیلوگرم گوشت مرغ در اتحادیه ۱۱ هزار تومان اعلام کرد که در بازار عرضه به مصرف ‎ کننده تا قیمت هر کیلو ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان نیز به فروش می‎رسد.

 
وی افزود: گوشت مرغ‌ وارداتی به استان نیز با تفاوت قیمت ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان نسبت به قیمت اتحادیه در بازار استان عرضه می‌شود . 
 
این مسئول با بیان این که قیمت مرغ در استان یزد متاثر از نوسانات قیمت آن در استان ‎ های همجوار است، گفت: علاوه بر تاثیر استان‌های همجوار، کاهش توان خرید گوشت قرمز  توسط مردم و افزایش قیمت نهاده‌ها نیز بر این بازار تاثیرگذار بوده است . 
 
وی روند مطلوب جوجه ‎ ریزی در یزد را یادآور شد و گفت: قیمت مناسب مرغ برای مرغداران روند مطلوب و مناسب جوجه‌ریزی در این فصل را به همراه داشته است، هر چند میزان جوجه‎‎ریزی کنونی نیز از ظرفیت استان کمتر است . 
 
بخشایش با اشاره به تولید ۵۰ درصد مازاد گوشت مرغ مورد نیاز در استان، عنوان کرد: گوشت مرغ تولیدی یزد علاوه بر ارسال به استان‌های کرمان، فارس و خراسان جنوبی، به کشورهای همسایه به ویژه عراق نیز صادر می‌شود . 
 
وی به وضعیت یزد در تامین گوشت قرمز نیز اشاره کرد و گفت: علی‌‌رغم تامین دام مورد نیاز استان از سایر استانها، ولی گوشت قرمز در بازار استان به اندازه کافی موجود است.
 
این مسئول قیمت گوشت قرمز گوسفندی را نیز هر کیلو بین ۵۳ تا ۵۵ هزار تومان و گوشت گوساله را بالای ۳۸ هزار تومان عنوان کرد. 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..