مدیر کل ارشاد یزد اعلام کرد؛

ترویج کتابخوانی محور برنامه‌های هفته‌ی کتاب در استان یزد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ضمن بیان این که ترویج کتابخوانی اساس برنامه‌های بیست و ششمین دوره هفته کتاب استان خواهد بود، برنامه‌های این هفته را تشریح کرد.

به گزارش یزدی نیوز«مجید جوادیان زاده» در نشست خبری با اهالی رسانه ضمن اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: شعال امسال این هفته که از ۲۴ آبانماه تا اول آذرماه نامگذاری شده، «حس خوش خواندن» تعیین شده و تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با توجه به انتخاب یزد به عنوان یکی از کاندیدای اصلی پایتخت کتاب ایران، برگزاری ویژه‌برنامه‌های این هفته به صورت ویترینی از برنامه‌های طول سال در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

 
وی با اشاره به استقبال خوب تشکل‌ها و NGO ها در حوزه فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی،‌ افزود: تبلور این فعالیت‌ها را در این هفته شاهد خواهیم بود. 
 
جوادیان زاده با تاکید بر این که جامعه‌ی کتابخوان، جامعه‌ای فرهنگ‌پذیر است، گفت: اگر بپذیریم که جامعه کتابخوان، جامعه‌ای رو به توسعه و پیشرفت است باید فرهنگ کتابخوانی را در جامعه‌یمان ارتقاء بخشیم.
 
وی در ادامه با بیان این که محور فعالیت‌های ۹۷ اداره کل ارشاد اهتمام ویژه به مسئله ترویج کتابخوانی است، اضافه کرد: معتقدیم که سایر جریان ها اعم از نویسندگی و نشر و دیگر بخش‌های این حوزه نیز دنبال‌روی بحث کتابخوانی است لذا اکثر برنامه‌های هفته کتابخوانی در استان نیز براساس این محور شکل گرفته است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح عناوین روزهای هفته کتاب، برنامه‌های شاخص بیست و ششمین دوره هفته کتاب استان یزد را معرفی کرد.
 
مدیر کل ارشاد یزد از اهم این برنامه‌ها به برپایی نمایشگاه کتاب در حسینیه ثارالله یزد، کارگاه یک روزه نویسندگی کتاب کودک، اجرای طرح‌های موسیقی کتاب و سفیران دانایی، افتتاح باشگاه کتابخوانی کودکان کار و خیابانی، رونمایی و را‌ه‌اندازی نخستین کتابفروشی سیار استان و برگزاری جشن بیستمین سالگرد فصلنامه فرهنگ و هنر یزد، اشاره کرد.
 
جوادیان‌زاده در پایان افتتاح و راه‌اندازی دببیرخانه استانی خبرگزاری کتاب(ایبنا)، راه‌اندازی رادیو کتاب، افتتاح طرح دوشنبه‌های کتابخوان در مهدهای کودک استان، رونمایی طرح باغ کتاب،  همایش دهیاران روستاها و عشایر استان در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، افتتاح باشگاه متابخوانی معلولین، برگزاری برنامه سین کتاب( کتاب و سینما) و همایش تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب و نشر و اختتامیه نخستین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی را از دیگر برنامه‌های استان در این هفته عنوان کرد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..