نخستین بار در استان یزد

کشت گلخانه ای زعفران در بافق

برای نخستین بار یک واحد گلخانه با سرمایه گذاری 100میلیون ریال به صورت پایلوت و ازمایشی در 4 طبقه به مساحتی 20متر راه اندازی شد

به گزارش یزدی نیوز مدیر جهاد کشاورزی بافق گفت: برای نخستین بار در استان یزد گلخانه زعفران بافق با سرمایه گذاری ۱۰۰میلیون ریال به صورت پایلوت و ازمایشی در ۴ طبقه به مساحتی ۲۰متر اجرا شده است.

حمید عسکری باقرآبادی افزود: این گلخانه به مساحت ۲۰متر که در ۴ طبقه اجرا شده و ۷۰۰کیلوگرم پیاز زعفران را در خود جای داده است.
وی اشاره کرد : در این روش علاوه بر صرفه جویی آب می توان در کمترین فضا برداشت محصول  بیشتری داشت.
مدیر جهاد کشاورزی گفت: اکنون اشتغال زایی ۲نفر در این گلخانه فراهم شده است.
کارافرین بافقی در این زمینه گفت: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان و دمای بالای ۴۵ تا ۵۰ درجه امکان تأمین دما و رطوبت مورد نیاز گلخانه وجود نداشت که توانستیم این طرح را بومی سازی و گلخانه را راه اندازی کنیم.
حمید رضا فلاح به چگونگی آشنایی با این طرح اشاره کرد و افزود: مدت ۸ سال هست که اقدام به راه اندازی دفتر خدمات اینترنت در سطح شهرستان کردم که روزی با جستجو در اینترنت با مطالبی با عنوان کشت گلخانه ای زعفران برخورد کردم.
فلاح گفت:درصورت اجرای طرح در ۱۰۰ متر و ۵ طبقه میتوان برای ۳۰نفر به صورت فصلی شغل ایجاد کرد.
کارافرین بافقی گفت: روزانه ۳ تا ۵ کیلوگرم گل زعفران برداشت می شود که طبق پیش بینی های انجام شده میتوان  یک الی ۲ کیلو گرم زعفران خشک برداشت کرد.
فلاح افزود: سوددهی این روش نسبت به هزینه کرد ۱۰میلیون تومان تقریباً ۲ برابر برآورد می شود.
علی فلاح افزود: پیش بینی می شود امسال حدود ۲۰۰کیلوگرم زعفران خشک در شهرستان بافق بهره برداری شود و تعداد بهره برداران در شهرستان بافق حدود ۵۷۰نفر می باشد.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..