سرپرست دفتر دانشجویان غیر ایرانی خبر داد؛

اشتغال به تحصیل ۱۷۹ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه یزد

سرپرست دفتر دانشجویان غیر ایرانی : در سال تحصیلی جدید ۶۳ دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه یزد پذیرش شدند .

به گزارش یزدی نیوزدکتر محمد فرشی افزود: در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در مجموع ۶۳ دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه یزد پذیرش شدند که از این تعداد ۱۱ نفر در مقطع دکترای تخصصی، ۴۱ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۱ نفر در مقطع کارشناسی هستند.

 
وی گفت: در این نیمسال دانشجویانی از کشورهای مالزی، هندوستان، نیجریه و اوگاندا پذیرش شدند.
 
وی با بیان اینکه برای اولین‌ بار در نیمسال اول ۹۷-۹۸ دو دانشجوی فرصت مطالعاتی از کشورهای آلمان و مجارستان در دانشگاه یزد پذیرش شدند گفت: آنا توماشوسکی از کشور مجارستان برای یک دوره تحقیقاتی ۱۰ ماهه در زمینه تاریخ صفویه و والتر هتلر از کشور آلمان برای یک دوره تحقیقاتی ۳ ماهه در زمینه مدیریت منابع آب در دانشگاه یزد پذیرفته شده‌اند.
 
وی درخصوص نوع پذیرش این دانشجویان گفت: از ۱۷۹ دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه یزد  ۶۷ نفر از طریق بورسیه دانشگاه، ۴۶ نفر از طریق بورسیه وزارت، ۱۶ نفر از طریق غیربورسیه آزاد، ۴۷ نفر از طریق کنکور، دو نفر از طریق فرصت مطالعاتی و یک نفر به عنوان مهمان از دانشگاه دیگر در دانشگاه یزد مشغول به تحصیل هستند.
 
وی با اشاره به آمار دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل به تفکیک پردیس‌ها و دانشکده‌ها گفت: پردیس علوم انسانی با تعداد ۸۷ دانشجو، بیشترین و پردیس مهریز با تعداد ۳ دانشجو کمترین آمار دانشجوی غیرایرانی مشغول به تحصیل را دارد.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..