پایان همین ماه :

همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در یزد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از میزبانی استان یزد در همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در پایان این ماه خبرداد.

به گزارش یزدی نیوزسعیده بهادر‌زاده از اولین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی خبر داد و گفت: استان یزد دو سال است که مسئول کمیته هویت کودکان ایران اسلامی است و امسال افتخار دارد میزبان اولین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی باشد.

 
وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا ۳۰ مهر ماه امسال بوده افزود: مربیان، معلمان، دانشجویان، پژوهشگران، کارشناسان و اساتید کلیه دوره‌ها‌ی مختلف تحصیلی مخاطبین این همایش را تشکیل می‌دهند و زمان برگزاری این همایش ۳۰ آبان الی ۱ آذر ماه ادامه دارد.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: این همایش ۱۲ محور دارد که در ۶ اثر در قالب‌های عکس، مقاله، فیلم کوتاه، قصه گویی، آواها و نواهایی بومی محلی و دکلمه خوانی انجام می‌شود.
 
وی در ارتباط با دلیل انتخاب استان یزد به عنوان میزبان این همایش بیان کرد: از یک طرف استان یزد به عنوان کمیته معین هویت کودکان ایران اسلامی بوده و دلیل دیگر این است استان یزد برای حفظ بافت تاریخی ،میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و حفظ هویت بومی محلی آن انتخاب شده است.
 
بهادر‌زاده دوره دبستان را مانند حکاکی بر روی سنگ برای دانش‌آموزان دانست و عنوان کرد: چون کودکان در این دوره اثر‌پذیر هستند و در این دوران شاکله شخصیتی کودکان در حال شکل‌گیری و سرمایه‌گزاری در این دوره می‌تواند بسیار اثر بخش باشد به همین دلایل این همایش در دوره پیش دبستانی برگزار می‌شود.
 
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش یزد خاطر‌نشان کرد: هویت و کودکی دو مقوله بسیار مهم است که با هدف بستر‌سازی و استفاده از ظرفیت دوره پیش دبستانی برای تحقق اهداف کلان ملی است.
 
وی در ادامه گفت: هم‌افزایی و استفاده حداکثری از فرصت‌های درون و برون سازمانی، متضمن اجرای هرچه بهتر این همایش است و خوشبختانه در این همایش از همراهی دانشگاه‌ها و دیگر ادارات و سازمان در استان یزد بهره‌مندیم.
 
سعیده بهادر‌زاده افزود: کیفیت آموزش‌های تربیتی این دوره مورد نظر و تاکید است و امید داریم در این همایش راهکار های جهت کسب شایستگی‌های نوآموز مبتنی بر فطرت الهی و کرامت ذاتی فراهم شود به گونه‌ای که صفات، توانمندی و مهارت‌هایی را که کسب کنند که به تکوین ایفای نقش در زندگی اجتماعی منتج شود.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..