نماینده مردم اردکان در مجلس:

سند توسعه فرآورده‌های کنجدی با محوریت اردکان تدوین شود

نماینده مردم اردکان در مجلس همچنین خواستار تدوین استانداردهای لازم و سند توسعه فرآورده‌های کنجدی با محوریت شهرستان اردکان به عنوان خاستگاه محصولات کنجدی ایران شد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا تابش در دیدار با مدیرکل استاندارد استان یزد با بیان اینکه در سال‌های اخیر، تولید محصولات کنجدی در شهرستان اردکان به عنوان بزرگترین تولیدکننده کشور افزایش یافته است، اظهار داشت: با تشکیل انجمن صنفی، خوشه فرآورده‌های کنجدی و پیگیری سازمان های مربوطه، شاهد روند نسبتا خوبی در این بخش هستیم.

 
وی افزود: البته به دلیل چالش‌های اقتصادی و تلاطم ارز، مشکلاتی در زمینه تامین کنجد وارداتی ایجاد شده است که وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین وزارت جهاد کشاورزی باید اقدامات حمایتی لازم را در این زمینه پیش‌بینی کنند.
 
تابش با تاکید بر برنامه ریزی برای توسعه کشت این محصول در مناطق مستعد تولید کنجد در کشور عنوان کرد: اشتغال بالای این بخش در استان یزد و شهرستان اردکان، همچنین رویکرد مثبت مردم به محصولات کنجدی، لزوم افزایش کیفیت فرآورده‌های تولیدی را ضروری کرده است.
 
نماینده مردم اردکان در مجلس تاکید کرد: سازمان استاندارد نیز باید ضمن تعامل مؤثر با تولیدکنندگان، در جهت ارتقای سلامت محصولات تولیدی و تدوین استانداردهای لازم تلاش کند.
 
عضو هیئت امنای دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و پژوهشگاه استاندارد می توانند با همکاری یکدیگر در این زمینه موثر واقع شوند.
 
تابش خاطرنشان کرد: بازاریابی محصولات کنجدی اردکان و ارتقای تکنولوژی تولید از جمله موارد مهمی است که تولیدکنندگان و دستگاه‌های متولی باید مدنظر داشته باشند تا تناسب منطقی بین میزان تولید محصولات کنجدی در استان و بازار فروش آن در کشور ایجاد شود.
 
نماینده مردم اردکان در مجلس همچنین خواستار تدوین استانداردهای لازم و سند توسعه فرآورده‌های کنجدی با محوریت شهرستان اردکان به عنوان خاستگاه محصولات کنجدی ایران شد.
 
محمدحسین ماجدی اردکانی، مدیرکل استاندارد استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به برنامه های در دست اقدام برای تدوین استانداردهای لازم در تولید محصولات کنجدی اظهار داشت: لازم است برای فراهم شدن زمینه اجرای برخی از اقدامات، پیگیری و مساعدت از سوی نماینده مردم اردکان در مجلس انجام شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..