مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد تاکید کرد:‌

اجرای برنامه‌های متعدد در راستای تقویت و افزایش پایداری زیرساخت های استان در حوزه پدافند غیرعامل

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گفت: در سال گذشته با توجه به برنامه هایی که به شورای پدافند غیرعامل استان ابلاغ شده بود، برنامه های متعدد و متنوعی در راستای تقویت و افزایش پایداری استان به ویژه در حوزه زیرساخت ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام شد.

به گزارش یزدی نیوزدر سومین روز از هفته نکوداشت پدافند غیرعامل، نشست جانشین و اعضای شورای پدافند غیرعامل با "آیت الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با حضور "‌محمدعلی طالبی" ‌معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین شورای پدافند غیرعامل استان، ‌"‌محمدصادق طهماسبی" ‌مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و روسای کارگروه های یازده گانه پدافند غیرعامل استان در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در این دیدار بیان کرد: در سال گذشته با توجه به برنامه‌هایی که از سوی وزارت کشور و سازمان پدافند غیرعامل کشور به شورای پدافند غیرعامل استان یزد ابلاغ شده بود، برنامه‌های متعدد ‌و متنوعی در راستای تقویت و افزایش پایداری استان به ویژه در حوزه زیرساخت ها و دستگاه های خدمات رسان انجام شد.
"‌محمدصادق طهماسبی" با اشاره به اینکه کارگروه‌های مختلف پدافند غیرعامل در استان یزد ایجاد شد‌ه است، ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در حوزه کمبود آب استان وجود داشت این کارگروه ها در پایداری استان و تامین آب شرب یزد نقش بسیار خوبی داشتند.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان در ارتباط با برخی اقدامات صورت گرفته در حوزه تقویت پدافند غیرعامل استان یزد، تصریح کرد: در رابطه با مسائل فرهنگی همکاری بسیار خوبی با ائمه محترم جمعه در ‌استان و شهرستان‌ها انجام شده، همچنین آموزش و پرورش و مجموعه فرهنگی استان همگام با سیاست‌های ابلاغی پدافند غیرعامل کمیته‌های خود را تشکیل دادند و اقدام به انجام فعالیت‌های ابلاغی ‌و تمرکز بر برنامه های فرهنگی و آموزشی نمودند.
وی به دیدار مسئولان سازمان پدافند غیرعامل کشور و مدیران کل پدافند غیرعامل با مقام معظم رهبری در ششم آبان ماه و در هفته جاری اشاره کرد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار تاکید فرمودند: "مسئولان بخش های مختلف کشور اعم از نظامی و غیرنظامی با پدافند غیرعامل همکاری کامل و لازم را داشته باشند و اگر پدافند غیرعامل به طور شایسته توسعه پیدا نکند؛ کشور در معرض تهدیدهای بعضاً غیر قابل جبران قرار خواهد گرفت."
 
 
‌ساماندهی ٣٥ هزار نفر یزدی در پیاده روی اربعین حسینی
 
 
طهماسبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال ‌از سوی مدیریت ارشد استان در حوزه اربعین حسینی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت و دبیرخانه ستاد اربعین در این راستا تشکیل شد.
دبیر ستاد اربعین استان ادامه داد: امسال در این ستاد بالغ بر ٣٥ هزار نفر از مردم استان یزد در قالب ١١ کارگروه برای اعزام به عتبات عالیات ساماندهی شدند و اقدامات لازم برای صدور روادید آنها با سرعت و بدون مشکل انجام شد.
طهماسبی افزود: همچنین خوشبختانه مردم استان در طول این ایام بیش از ٣٠ موکب در نقاط مختلف مرز، نجف، کاظمین، سامرا و کربلای معلی برپا کردند و اقدامات بسیار خوبی برای خدمت به زائران انجام دادند.
وی با بیان اینکه در هر روز بیش از ٢٥ هزار نفر در ایام اربعین حسینی توسط موکب‌های یزدی تغذیه می‌شدند، ‌خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت و ارائه خدمات بهداشتی درمانی هم تیم‌های بسیار خوب و مجربی از استان یزد در پیاده‌روی اربعین حضور داشتند.
دبیر ستاد اربعین استان در پایان سخنان خود گفت: همچنین اقدامات مناسبی در راستای سوخت‌رسانی به کاروان‌های زیارتی، تامین مسیرهای امن جاده‌ای و در نهایت اقدامات تامینی و امنیتی برای صدور بدون مشکل زائران انجام شد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..