انتقاد نماینده ولی فقیه در استان یزد از حذف مطالب ارزشی از کتب آموزشی

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه حذف مطالب ارزشی از کتب آموزشی سبب دوری نسل جوان از اخلاق پسندیده اسلامی می‌شود، گفت: تربیت نسل جوان باید به سمت آگاهی کامل از ارزش‌های اسلامی پیش برود.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله محمد‌رضا ناصری‌یزدی در دیدار با مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و کارکنان این اداره کل در یزد با بیان اینکه امروزه در نسل جوان مشکلی وجود دارد که نیاز به واکاوی دارد اظهار داشت: مشکلی که دنیا با آن درگیر است و هرج و مرج وجود دارد، عدم ساختار تربیتی اخلاق است و دنیای امروز و غرب واقعا نتوانسته این مسئله را حل کند.

 
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: مشکل اخلاقی و رشد و کمال جامعه امروزه در جهان هنوز حل نشده و به شکلی پیش رفته که برای کسب مادیات در دنیا، دست به جنایات غیر انسانی می‌زنند.
 
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه آمریکا و غربی‌هایی که ادعای دموکراسی و مردم داری می‌کنند از همه قصی القلب تر هستند تصریح کرد: این کشورها از همه بدتر نسبت به انسان‌ها می‌اندیشند و انسان را یک ابزار در اختیار خود می‌خواهند تا به خواسته‌های شوم خود برسند.
 
وی اعتقادات انسانی، اخلاق و تربیت را حلقه مفقوده جامعه امروزی دانست و خاطرنشان کرد: این اخلاق و تربیت باید در درون انسان‌ها شکل و فطرت خدایی را در وجود فرد زنده کند.
 
ناصری یزدی با بیان اینکه امروزه می‌بینیم که متاسفانه تفکر روانشناسی‌های غربی در بسیاری از اعمال و رفتار مردم و روانشناسان داخلی وجود دارد عنوان کرد: هیچ کدام از این تفکرات غربی به درد انسان سازی نمی‌خورد.
 
مشخص نیست که چرا عده‌ای هنوز شیفته غرب هستند
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: با توجه به اینکه غرب هنوز نتوانسته بسیاری از مشکلات را حل کند، مشخص نیست که چرا عده‌ای بازهم شیفته غرب هستند.
 
امام جمعه یزد با بیان اینکه رفتن به سمت سبک‌های غربی در تمام زمینه قرار نیست که برای جوانان کشور ما کارساز باشد خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی می‌دید که مردم برای آسایش یکدیگر چه خدماتی را ارائه می‌کردند که نشان می داد وابسته به مادیات و دنیا نیستند و سبب می‌شد که هیچ کس شب را گرسنه نخوابد.
 
وی ادامه داد: در جریانات اخیر و مشکلات اقتصادی که در کشور حاکم شد، عده‌ای برای منفعت طلبی خود احتکار و گرانفروشی را رقم زدند که دور از یک جامعه اسلامی بود.
 
ناصری یزدی با طرح این سوال که چرا فرزندان و کودکانمان را به جای آشنایی با خدا با یکسری مسائل دیگر که هیچ اهمیتی برایشان ندارند آشنا می‌کنیم؟ اضافه کرد: امروزه به شکلی پیش رفته که اگر از یک کودک و نوجوان در مورد یک خواننده و یا بازیکن فوتبال غربی سوال کنید تمام سوابق زندگی او را برایتان بیان می‌کند ولی متاسفانه همین فرد نسبت به ارزش‌های کشور خود و اسلام آگاهی کامل ندارد.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه چرا غربی‌ها برای حذف داستان حسین فهمیده و مطالب ارزشی دیگر از کتب آموزشی کشور فشار وارد می‌کند؟ گفت: این به معنا است که نمی‌خواهند نسل جوان ما نباید به سمت احساس مسئولیت و اخلاق پسندیده اسلامی بروند و می‌خواهند که نسل جوان را سست اراده تربیت کنند.
 
وی در پایان با اشاره به عرض ارادت خادمان اباعبدالله الحسین در مسیر پیاده روی اربعین گفت: در مسیر پیاده روی اربعین حسینی بسیاری هستند که وضع مالی خوبی ندارند اما از جان و دل و هر آنچه در منزل داشته باشند برای زائران امام حسین (ع) عرضه و از هیچ اقدامی برای خدمت به زائران کوتاهی نمی‌کنند.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..