۹ درصد مددجویان کمیته امداد یزد کودک هستند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با اشاره به بیش از 37 هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد در استان، 9 درصد از آنها را کودک یک تا 9 ساله عنوان کرد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین جمال‏پور» با بیان این که از مجموع ۴ هزار و ۱۴۴ کودک یک تا ۹ ساله تحت حمایت کمیته امداد استان، ۵۳۰ کودک ساکن مناطق محروم هستند، گفت: یک هزار و ۴۶۶ کودک کمتر از ۵ سال مبتلا به سوء تغذیه از برنامه حمایتی این نهاد استفاده می‌کنند.

 
وی افزود: ۲۵۰ کودک کمتر از پنج سال مبتلا به سوءتغذیه که از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند، در مناطق محروم ساکن هستند.
 
معاون کمیته امداد استان در ادامه اظهار کرد: سوءتغذیه تنها به کمبود مواد غذایی یا کم خوری محدود نمی‌شود بلکه شامل رژیم‌های نامناسب غذایی نیز می‌شود و اگر به ‌موقع با آن مقابله نشود، آثار غیرقابل جبرانی دارد.
 
وی بیان کرد: سرانه پرداختی به کودکان کمتر از پنج سال مبتلا به سوء تغذیه، ماهیانه ۹۲ هزار تومان و سرانه پرداختی به مادران شیرده و باردار تحت حمایت که تعداد آنان ۲۸ نفر است نیز ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان است.
 
جمال‏پور گفت: در نیمه نخست امسال ۹۴۰ میلیون تومان برای کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از پنج سال و حدود ۱۷ میلیون تومان برای کمک به تغذیه مادران شیرده و باردار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هزینه شد.
 
وی افزود: تمام نیکوکاران می‌توانند با شرکت در طرح «هم‌ سفره» کمیته امداد با مراجعه به سایت hamsofreh.ir یا از طریق تلفن همراه با واردکردن کد دستوری #۰۳۵*۸۸۷۷*، نرم‌افزارهای کاربردی سنا، بله، سکه و آپ در تلفن همراه و تلفن نیکوکاری ۰۹۶۸۸۷۷ در کاهش و رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال سهیم شوند.
 
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد در پایان یادآور شد: سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۶ میلیون تومان برای تغذیه هزار و ۵۵۲ کودک کمتر از پنج سال مبتلا به سوءتغذیه اختصاص یافت.
 
منبع ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..