توسعه کشت‌های متراکم راه حل مقابله با مسئله کم‌آبی است

رئیس شرکت‌ شهرک‌های کشاورزی کشور با بیان اینکه توسعه کشت‌های متراکم راه حلی بسیار مناسب برای مقابله با مسئله کم‌آبی است گفت: کشت‌های گلخانه‌ای از اولویت‌های اساسی پذیرش صادرات در کشور‌های دیگر است.

به گزارش یزدی نیوزجلسه‌ ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که در محل استانداری یزد برگزار شد، منصوری مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور هم به واسطه بازدیدی که امروز از مناطق مربوطه داشته، در این جلسه حضور پیدا کرد.

 
منصوری در ابتدای صحبت‌های خود از اهداف تشکیل این شرکت در کشور گفت و اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس و دولت در سال ۹۲ این شرکت با تغییر نام از شرکت شهر‌ک‌های کشاورزی و دامپروری به نام فعلی شروع به فعالیت کرد.
 
وی ادامه داد: از مهمترین برنامه‌های این شرکت مطالعات آمایش و اراضی کشاورزی، با تمرکز بر فعالیت‌های گلخانه‌ای است و استان یزد با دارا بودن حدود ۴۰ پهنه و به مساحت سه هزار هکتار اراضی قابل کشت محصولات گلخانه‌ای از پتانسیل خوبی برخوردار است.
 
وی چالش‌های اصلی حال حاضر کشور را موضوعات اشتغال، آب و معیشت، اقتصاد و توسعه تجارت عنوان کرد و گفت: با ایجاد این شرکت‌ها می‌توان به مرتفع کردن این چالش‌ها امید داشت.
 
رییس شرکت‌ شهرک‌های کشاورزی کشور در موضوع آب که یکی از موضوعات مهم استان یزد محسوب می‌شود و به گفته وی در زمانی که کشور با ترسالی مواجه بوده، یزد با خشکی دست و پنجه نرم می‌کرده گفت: یزد بهتر از نقاط دیگر کشور، اهمیت آب را درک کرده است و میزان بهره‌وری استان یزد در آب به ۲۰ تا ۲۵برابر گذشته رسیده است.
 
وی به گسترش گلخانه و کشت‌های گلخانه‌ای تاکید ویژه‌ای داشت و تصریح کرد: با توسعه گلخانه می‌توان موضوع آب را حل کرد و هیچکدام از کشت‌های دیگر در این موضوع نمی‌تواند تحول ایجاد کند.
 
منصوری همچنین درباره مسئله تجارت هم گفت: یکی از اولویت‌های اساسی پذیرش صادرات در کشور‌های دیگر کشت‌های گلخانه‌ای است.
 
صدور مجوزهای کاری در حوزه کشاورزی بحثی بود که منصوری از اقدامات آن نهاد برای تسهیل‌گری آن‌ها خبر داد و افزود: هم‌اکنون ما برای مجوز‌های شرکت‌های کشاورزی زمانی در حدود یک روز را صرف می‌کنیم.
 
منصوری توسعه کشت‌های متراکم را راه حل بسیار مناسب برای مقابله با مسئله کم‌آبی عنوان کرد و گفت: با این روش می‌توان ۴۵۰ هکتار سطح زیر کشت صیفی‌جات را با کشت گلخانه‌ای به ۱۰ درصد برسانیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..