استاندار یزد هم رفتنی شد / زمانی‌قمی: عمر کاری من در حال تمام شدن است

استاندارد یزد گفت: عمر کاری من در حال تمام شدن است اما باید به شما بگویم در بین هشت استانی که در آن‌ها فعالیت کردم، یزد را دارای بیشترین ظرفیت برای پیشرفت دیدم.

به گزارش یزدی نیوزجلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با حضور استاندار و نمایندگان بخش خصوصی و دولتی در محل استانداری یزد برگزار شد.

 
در ابتدای این جلسه محمود زمانی‌قمی، استاندار یزد با تسلیت ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: امام حسین(ع) معلم بزرگ جامعه بشری است که عشق را عاقل کرد و عقل را عاشق.
 
وی با اشاره به حرکت‌های خوب در تسهیل این راهپیمایی بزرگ از سوی مردم و مسئولان به حمایت هرچه بیشتر از زوار گفت و تاکید کرد: مسئولان باید در کمک رسانی از یکدیگر سبقت بگیرند.
 
در ادامه این جلسه که با موضوع پرورش آبزیان و به وِیژه گونه تیلاپیا و تسهیل در امر پرورش آن برگزار شد استاندار از خصوصیات این گونه بسیار مهم گفت و ادامه داد: با توجه به تعدد زیاد این گونه که نمونه آن تیلاپیاست و با عنایت به اهمیت پرورش آن در این شرایط بخصوص باید برای تسهیل در امر پرورش آن اقدامات مقتضی صورت گیرد.
 
وی با اشاره به اخذ مجوز از رئیس سازمان محیط زیست کشور در مورد رفع ممنوعیت این ماهی در چهار استان کشور از جمله یزد، از دستور خود مبنی بر آزاد کردن ممنوعیت پرورش و تکثیر این ماهی در استان گفت و افزود: هیچ مانعی دیگری برای پرورش این ماهی در استان وجود ندارد و کسی نمی‌تواند جلوی آن‌ را بگیرد.
 
زمانی قمی که از اهمیت کار بیشتر برای اشتغال‌زایی گفت از اهمیت برخورد مسئولین در استقبال از طرح‌های اشتغال‌زای استان گفت و تاکید کرد: در این شرایطی که بیش از ۸۰ درصد بیکاران، تحصیل کرده هستند، باید سراغ طرح‌هایی برویم که تحصیل کرده‌ها را دور هم جمع کند.
 
استاندارد یزد با اشاره به علت های ممنوعیت تولید ماهی تیلاپیا تصریح کرد: اگر مصرف این ماهی صحیح است چرا خودمان تولید نکنیم و اگر نیست چرا وارد می‌شود؟
 
وی با سفارش به مدیران جهت تصمیم گیری قاطع و با جرات در مواجهه با طرح‌های مهم و در اولویت افزود: مدیران باید امضایی جز برای منفعت کشور ندهند.
 
وی در این جلسه تمامی مصوبات پیشنهادی ارائه شده از جانب سازمان جهاد کشاورزی استان را که به گفته خود مفید فایده برای استان و بحث اشتغال است تایید و تصویب کرد و به دبیر ستاد تاکید کرد که برای اجرایی شدن آن با همکاری مرکز تحقیقات آبزیان کشور واقع در شهرستان بافق همکاری لازم انجام شود و تا حصول نتیجه اقدامات قطع نشود.
 
زمانی قمی همچنین به معاون خود دستور داد برای حل نیازمندی‌های این حوزه جلساتی تشکیل گردد و تمامی خلا‌های آن رفع گردد و بانک‌ها را برای مشارکت در این طرح‌ها فراخواند که در این جلسه نماینده بانک ملی برای برقراری همکاری با مرکز تحقیقات آبزیان اعلام آمادگی کرد.
 
استاندار یزد در پایان با تاکید بر اینکه ایجاد تحول نیا به کمی شجاعت دارد به همه مدیران گفت: عمر کاری من در حال تمام شدن است، اما باید به شما بگویم در بین هشت استانی که در آن‌ها فعالیت کردم، یزد را دارای بیشترین ظرفیت برای پیشرفت دیدم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..