دبیر کانون تفکر آب دانشگاه یزد:

یافتن راهکار برای بحران آب، تنها با تدوین سند آمایش سرزمین ممکن است

دبیر کانون تفکر آب دانشگاه یزد اظهار کرد: اگر بخواهیم بحران آب را مدیریت و راهکار ریشه‌ا‌ی و اساسی برای آن پیدا کنیم، نیازمند سند آمایش سرزمین هستیم.

به گزارش یزدی نیوز «علی اصغر سمسار یزدی» در نشست تخصصی آمایش آب محور که در دانشگاه یزد برگزار شد، ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: کانون تفکر آب متشکل از اساتید دانشگاه، متخصصین حوزه آب ،صنعت و کشاورزی است که به بررسی راهکارهای تأمین آب مورد نیاز می‌پردازند.

 
وی افزود: تلاش این کانون در ابتدای کار این بوده که بتواند وضع موجود و سیمای فعلی منابع آب استان یزد را رصد کند و سپس به بحث مدیریت مصرف آب بپردازد . 
 
سمسار یزدی ادامه داد: آب و آمایش سرزمین، تغییرات آب وهوایی و اثراتش در منابع آب استان، راهکارهای دسترسی به منابع آب جدید وانتقال آب به استان، بازچرخانی آب و آب‌های غیرمتعارف بخشی از محورهای مورد بررسی در این کانون بوده و تا به حال بیانیه‌های مختلفی درباره موضوعات مرتبط با آب استان صادر شده است . 
 
این پژوهشگر یزدی در پایان اضافه کرد: خوشبختانه سندآمایش سرزمین به صورت ملی و استانی در حال تدوین است و امیدواریم بتوان از طریق این سند، مشکلات حوزه آب را با دیدی دقیق‌تر رفع کنیم . 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..