۲ طرح عمده برای تأمین آب شرب استان یزد در دست پیگیری است

رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه مقادیر بسیاری از منابع آبی در بخش توزیع هدر می‌رود گفت: دو طرح عمده برای تأمین آب شرب استان یزد در دست پیگیری است.

به گزارش یزدی نیوز فرخ مسجدی در جلسه سازگاری با کم آبی که درسالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه استان یزد از استان‌های پیشرو در زمینه مدیریت آب است اظهار داشت: با توجه به پیشینه استان یزد و قناعت این مردم، چیزی جز این هم نیست که یزد در زمینه توجه به مسئله آب و مدیریت آن در کشور پیشگام باشد.

 
رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه کاهش در هدر رفت آب در شبکه توزیع پرداخته نشده که نیاز به برنامه ریزی دارد گفت: بخشی از آبی که با این همه مشقت تولید می‌شود، در بخش توزیع هدر می‌رود که نیاز به برنامه ریزی در راستای استفاده هر چه بهتر از این نعمت ارزشمند دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه همه برنامه‌های پیش بینی شده برای حفظ آب و منابع آبی است اضافه کرد: در سازمان برنامه و بودجه اولین اولویتی که تعریف شده، تأمین آب شرب است که در سال آینده نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای خواهیم داشت.
 
مسجدی با اشاره به اینکه دو طرح عمده برای تأمین آب شرب استان یزد در دست پیگیری است خاطرنشان کرد: آب انتقالی از خلیج فارس و یا سرشاخه‌های کارون به استان یزد در دست اقدام است که امیدواریم بتوانیم به بهترین شکل ممکن این طرح‌ها را اجرا و خیال مردم این خطه کویری را تا حدی در این زمینه مرتفع سازیم.
 
رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور به شرایط سخت کنونی و خشکسالی های اخیر اشاره کرد و گفت: منابع آبی در کشور وجود دارد ولی اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرد سال‌های آینده با مشکلات عدیده تری روبه رو خواهیم شد که نیاز به برنامه ریزی جدی و اهتمام ویژه به آن دارد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..