مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد اعلام کرد:

آغاز به کار طرح ملی گفتگوی خانواده در استان یزد

طرح ملی گفتگوی ملی خانواده طی تفاهم نامه ای از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران بصورت نشست کارگاهی " مساله یابی مشارکتی" پیرامون مسائل اجتماعی خانواده در استان یزد برگزار می شود

به گزارش یزدی نیوز، نشست طرح ملی گفتگوی خانواده در استان یزد در دو روز سوم و پنجم آبان ماه در کتابخانه عمومی دکتر جوادی یزد با حضور پژوهشگران، کارشناسان و فعالان اجتماعی مسائل خانواده  در راستای سلامت و ترویج فرهنگ گفتگو درحال برگزاری است.

 
«فاطمه دانش یزدی» با بیان اینکه ایجاد ساز و کارهای مناسب برای گفتگوی ملی خانواده توجه به مسئله یابی مشارکتی در جهت شناسایی و الویت بندی مسائل خانواده در مقیاس استانی است، ابراز داشت: قطعا با آموزش عملی ارزش ها و تکنیک های تسهیل گری، بستر سازی گفتگو در مقیاس محلی و سراسری فراهم خواهد شد.
 
وی هدف از اجرای این طرح را  شناسایی و اولویت بندی مسائل مرتبط با خانواده در بستر واقعیت های محلی و راه حل ها و پیامد هایی دانست.
 
مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری یزد در این کارگاه که به صورت تیمی با استفاده از ظرفیت های فعالان اجتماعی در عرصه مشاوره، رسانه و… با ظرفیت  40 نفر برگزار می شود، گفت: ایجاد نوعی وفاق توام با مشارکت‌های موثر برای ورود عملی و کاربردی در مساله یابی و جستجوی راه حل آسیب های خانواده با هم‌افزایی و همسو بودن تحقق خواهد یافت.
 
دانش یزدی در پایان تصریح کرد: هدایت گفتگو‌ها و توانمندسازی درون و بیرون خانواده، ارتقای سطح آگاهی و تعامل و همکاری اعضای خانواده در تعارض بین نسل‌ها با کمک ارزش‌ها و تکنیک‌های تسهیل گری از فرایند اجرایی شدن این طرح دانست.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..