مشارکت ۱۶ هزار دانش‌آموز اردکانی در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی

بیست و یکمین انتخابات شوراهای دانش‌آموزی اردکان با مشارکت ۱۶هزارنفری دانش آموزان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز«محمد اشرفیان» مدیر آموزش و پرورش اردکان ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: برای تحقق سیاست مدرسه‌ محوری، هر ساله انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در شهرستان برگزار می‌شود.

 
وی خاطرنشان کرد:شورای دانش‌آموزی دارای جایگاه بالایی در سند تحول است و در این مسیر به افزایش کارآمدی شورا با تفویض برخی از اختیارات در مدارس و فراهم‌کردن زمینه مشارکت در فرایند تعلیم و تربیت اشاره شده است.
 
مدیر آموزش و پرورش اردکان مهمترین اهداف این شوراها  را تحکیم ارزش‌ها و باورهای دینی و آموزه‌های سیاسی بین دانش‌آموزان، تربیت خودباوری و اعتماد به نفس بچه‌ها، تمرین مشارکت‌جویی و مسئولیت‌پذیری، تقویت روحیه انتقادپذیری و کسب مهارت برای نقش اجتماعی و توجه عملی به خواسته‌های دانش‌آموزان عنوان کرد.
 
وی تصریح کرد: در این دوره از انتخابات برای مدارس تا ۱۰۰ نفر دانش‌آموز، ۵ نفر و ۲نفر عضو علی البدل، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ نفر دانش‌آموز، ۷ نفر و ۲ عضو علی‌البدل، از ۱۵۱ دانش آموز به بالا، ۹ نفر به عنوان اعضای اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل انتخاب می‌شوند.
 
وی همچنین عنوان کرد:  تعداد اعضای شورای دانش آموزی در مدارس متوسطه اول و متوسطه دوم متناسب با تعداد دانش‌آموزان همان مدرسه خواهد بود، به این شکل که در مدارس تا جمعیت ۲۵۰ دانش‌آموز، ۵ نفر و ۲ عضو علی البدل، از ۲۵۰ تا ۳۵۰ دانش‌آموز، ۷ نفر و ۲ عضو علی البدل، از ۳۵۰ تا ۵۵۰ دانش آموز، ۹ نفر با ۲  عضو علی‌البدل به انتخاب دانش آموزان در خواهند آمد.
 
اشرفیان در پایان خاطرنشان کرد:  16هزار دانش آموز اردکانی تجربه حضور در انتخابات دانش آموزی که نمادی از شور و مشورتی بودن آینده آموزشی خودشان است، را در سال ۹۷ تجربه کردند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..