مدیرکل ثبت احوال استان یزد:

تولد روزانه ۶۲ نوزاد در یزد/کاهش یک درصدی ازدواج و افزایش طلاق

مدیرکل ثبت احوال استان یزد از تولد روزانه ۶۲ نوزاد در استان خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با سال گذشته از کاهش برخوردار بوده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی مکرمی  با اشاره به تولد روزانه به طور میانگین ۶۲ نوزاد در استان، اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال ۱۱ هزار و ۴۸۸ نفر در استان یزد متولد شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشته است.

 
وی بیان کرد: نوزادان متولد شده شامل ۵ هزار و ۸۸۳ پسر و ۵ هزار و ۶۰۵ دختر هستند.
 
مکرمی ادامه داد: ۳۲۸ نوزاد حاصل چند قلوزائی بوده اند که ۱۵۸ مورد دوقلو و چهار مورد نیز سه قلوزائی به ثبت رسیده است.
 
مکرمی با اعلام اینکه نسبت جنسی عدد ۱۰۵ را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: این بدان معناست که در ازای تولد هر ۱۰۰ دختر، ۱۰۵ نوزاد پسر در استان متولد شده است.
 
مدیرکل ثبت احوال استان یزد با اشاره به فراوانی نام های منتخب والدین یزدی افزود: امیرعلی، علی، امیرحسین، ابوالفضل، حسین، امیرعباس، محمد، محمدحسین، علیرضا و محمدطاها به ترتیب بیشترین اسامی انتخاب شده برای نوزادان پسر در سال جاری است.
 
وی افزود: نام‌های فاطمه، حلما، زهرا، زینب، یسنا، نازنین زهرا، ریحانه، فاطمه زهرا، آوا و حسنا نیز نام‌های برگزیده دختران در نیمه نخست سال جاری بوده است.
 
مدیر کل ثبت احوال استان همچنین با اشاره به کاهش دو درصدی میزان وفات استان نسبت به نیمه نخست سال گذشته گفت: تا پایان شهریورماه امسال، ۲ هزار و ۲۶۰ مورد یعنی به طور متوسط روزانه ۱۲ مورد فوت در استان به ثبت رسیده که از این تعداد هزار و ۲۴۱ متوفی مرد و هزار و ۱۱ فرد فوت شده نیز زن بوده اند.
 
وی افزود: نسبت جنسی وفات نیز در استان ۱۲۳ است به نحوی که به ازای فوت هر ۱۰۰ زن، فوت ۱۲۳ مرد ثبت شده است.
 
مکرمی آمار ثبت ازدواج استان در این مدت را ۳ هزار و ۶۵۳ مورد اعلام و تصریح کرد: تا پایان شهریورماه متوسط سن ازدواج برای مردان ۲۷.۸ و برای زنان ۲۲.۸ سال به ثبت رسیده است.
 
وی، آمار طلاق نیمه اول امسال را نیز ۸۲۳ مورد و متوسط سن طلاق در مردان را ۳۶.۷ و در زنان ۳۱.۹ سال اعلام کرد.
 
مکرمی افزود: میزان ثبت ازدواج در استان یزد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد کاهش و ثبت طلاق یک درصد افزایش داشته است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر
 

بخش نظردهی بسته شده است..