‌طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف در یزد آغاز می‌شود

رئیس پلیس راهور استان یزد از آغاز طرح برخورد با موتورسیکلت‌های فاقد پلاک و دارای حرکات نمایشی خبر داد

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ محمد پورشمس ، از آغاز طرح برخورد با موتورسیکلت‌های فاقد پلاک و دارای حرکات نمایشی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به حجم زیاد موتور سیکلت و تردد آنها در سطح استان و درخواست‌های مردمی از پلیس راهور برای برخورد با راکبانی که رعایت قوانین و مقررات ندارند این طرح به دستور فرماندهی از صبح فردا در سراسر استان اجرایی می‌شود.

 
وی هدف ازاجرای این طرح را کاهش تلفات جانی و لطمات جسمی راکبان موتور سیکلت عنوان کرد و افزود: متاسفانه در شش ماهه نخست امسال بالغ بر ۲۶ نفر از راکبان موتورسیکلت جان خود را از دست دادند و یک هزار و ۴۷۶ نفر نیز مجروح بدحال روانه بیمارستان شده‌اند البته این آمار جدا از آمار مجروحان سرپایی است.
 
پورشمس با بیان اینکه متاسفانه در حدود ۷۰ درصد از تصادفات درون شهری موتورسیکلت‌ها قرار دارند اظهار داشت:  از مجموع این میزان در حدود ۵۸ درصد تصادف موتورسیکلت با وسیله نقلیه و ۱۲ درصد تصادف موتورسیکلت با عابر پیاده و یا با موتورسیکلت دیگر بوده و میانگین سنی ۶۵درصد راکبان نیز از ۱۰ تا ۴۰ سال است.
 
وی در تشریح طرح برخورد و جمع‌آوری موتورسیکلت‌ها بیان کرد: در طرح جدید با موتورسیکلت‌هایی که فاقد پلاک، دارای پلاک مخدوش و تا خورده باشند و همچنین راکبانی که به دنبال ایجاد مزاحمت برای شهروندان و انجام حرکات خطرناک و نمایشی باشند و یا از کلاه ایمنی استفاده نکنند برخورد می‌شود.
 
پورشمس تصریح کرد:در این طرح علاوه بر توقیف موتورسیکلت فرد متخلف از یک هفته تا یک ماه، متخلفان به مراجع قضائی نیز معرفی می‌شوند.
 
رئیس پلیس راهور استان با اشاره به این مطلب که نوجوانان و جوانان به دلیل برخورداری از روحیات این دوران دور از چشم خانواده‌های خود دست به انجام حرکت‌های خطرناک و نمایشی زده و به نوعی با جان خود بازی می‌کنند از خانواده‌ها درخواست کرد از تهیه و واگذاری موتورسیکلت به فرزندان کم سن سال خود به شدت پرهیز کنند.
 
 پورشمس تاکید کرد: فوت راکبان موتورسیکلت عمدتا به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی  بوده بنابراین از شهروندان خواهشمندیم برای حفظ جان خود در زمان استفاده از موتورسیکلت  حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..