‌‌طرح حذف مشق شب در چند کلاس درس یزد به صورت پایلوت اجرا شد

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پروش استان یزد با اشاره به اجرای طرح پایلوت حذف مشق شب در برخی مدارس یزد گفت: این طرح سال آینده در تمام مدارس هدف اجرا می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزسعیده بهادر زاده اظهار داشت: امسال طرحی با عنوان تکلیف مهارت محور در کشور کلید خورد و به تبع آن در برخی از دبستان‌های  استان یزد هم اجرایی شد که در سال آینده در تمام مدارس استان اجرا می‌شود.

 
وی افزود: این طرح در کلاس‌هایی که تراکم جمعیت آن بین ۱۶ الی ۲۵ نفر است در پایه‌های اول تا سوم به علت اینکه تراکم جمعیت در این کلاس‌ها کم‌تر است و امکان رسیدگی و اجرایی شدن تکلیف در کلاس وجود دارد در نظر گرفته شده است.
 
بهادرزاده تصریح کرد: رونویسی،  سوال و جواب‌های تکراری، فعالیت‌هایی که معلمان به دانش‌آموزان معرفی می‌کنند به جای انجام تکلیف سنتی در خانه  انجام می‌گیرد که با این کار به دانش‌آموز اجازه آموختن مهارت‌های زندگی خارج از ساعت مدرسه در خانه داده می‌شود.
 
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با اشاره به حذف مشق شب گفت: این طرح در تکلیف محوری شروع شده است تا مدرسه‌ها به سمت مهارت‌آموزی بروند و دیوار بین کلاس و دنیای واقعی برداشته شود.
 
بهادرزاده  ادامه داد: هدف از اجرای این طرح انجام فعالیت‌های دانش‌آموزان سبب شود تا آموخته‌های درون مدرسه را تثبیت کنند و در دوران کودکی و بزرگسالی فرد موفقی باشند که مسئولیت‌پذیری اجتماعی، سازگاری و دل بستگی با هم‌نوعان خود در جامعه را دارند.
 
وی عنوان کرد: در استان یزد ۲۳۰ کلاس وجود دارد که می‌توان در آن این طرح را اجرایی کرد اما ما از تمام مدیران خواسته‌ایم در کلاس‌های دیگر حداقل هفته‌ای چند روز را به پرورش مهارت دانش‌آموزان مرتبط با دانش آموخته شدن اختصاص و از تکلیف مهارت محور استفاده کنند.
 
بهادرزاده خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه‌های ملی آموزش و پرورش اشاره به این دارند که باید مهارت‌های لازم به کودکان آموزش داده شود و در این برنامه درسی به آموختن مهارت‌های شغلی، حفظ محیط زیست، کار گروهی و حل مسئله اشاره شده است.
 
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد افزود: تاکنون هیچ یک از اولیا دانش‌آموزان نسبت به این موضوع شکایتی نداشته و رضایت‌مندی خودرا اعلام کرده‌اند زیرا بعضی از تکالیف سنتی فقط محفل نشاط و شادی کودکان را فراهم می‌ساخت و در عمل نتیجه آموزشی بالایی را نیز نداشت.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..