رکود در بازار میوه یزد

رییس اتحادیه میوه و تره بار یزد با اشاره به رکود بازار میوه، گفت: بازار میوه نسبت به هفته گذشته تغییر چنانی در قیمت‌ها نداشته اما توان خرید مردم تا 20 درصد کاهش یافته است.

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین مشرف»  با بیان خوشبختانه در حال حاضر در میادین استان با کمبود میوه مواجه نیستیم، گفت: هر چند هیچ نوع کمبود میوه‌ای در شهر وجود ندارد اما به دلیل نزدیک شدن به اربعین و عزارداری‌‌ها این ایام، مردم کمتر خرید می‌کنند.

 
وی ادامه داد: البته از طرفی نیز به رغم کاهش میوه‌های تابستانه، هنوز هم مردم تمایل زیادی به خرید میوه‌های پاییزه ندارند که این موضوع نیز متاثر از کاهش توان خرید مردم و طبیعی است.
 
این مسئول از کاهش قیمت سیب زمینی از ۲۳۰۰ تومان به ۲۰۰۰ تومان خبر داد و افزود: سیب‌زمینی درجه دو نیز در میدان با قیمت ۱۲۰۰ تومان نیز  عرضه می‌شود.
 
وی قیمت گوجه را مانند سایر اقلام ثابت و بین ۳۳۰۰ تا ۲۷۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: سایر میوه‌های پاییزه با قیمت ثابت همانند هفته گذشته به فروش می‌رسد.
 
مشرف وضعیت سبزی را نیز ثابت دانست و خاطرنشان کرد: سبزی خوردن با قیمت ۲۷۰۰ و سبزی خورشی با قیمت ۱۷۰۰ تومان در میادین تره بار عرضه می‌شود.
 
رییس اتحادیه میوه و تره بار یزد در مورد وضعیت ضایعات میوه نیز تصریح کرد: ضایعات میوه نسبت به قبل کمتر شده و با شروع فصل سرما و کم شدن عرضه نیز کمتر خواهد شد.          
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..