مدیر کل دامپزشکی یزد:

توجه به حوزه پیشگیری از بیماری‎ها سرلوحه کار برنامه‏ ریزان کشور باشد

مدیر کل دامپزشکی استان یزد با بیان این که سلامت هزینه دارد اما هزینه‏‌ای که در پیشگیری صرف می‏شود، سودمند است و از ایجاد هزینه‏ های گزاف در آینده جلوگیری می‏کند، تاکید کرد: توجه به حوزه پیشگیری از بیماری‏ها در جامعه باید سرلوحه کار برنامه‏ ریزان کشور باشد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «علی اکبر حدادزاده» در نشست مشترک شورای اداری و برنامه ریزی شهرستان اشکذر گفت: جهت مقابله با عوامل بیماری‏زا، پیشگیری و کنترل بیماری ها در راستای حفظ منابع دامی استان، انجام واکسیناسیون، قرنطینه و آزمایش ‎ های تشخیصی به طور مستمر در حال انجام است تا فراورده خام دامی سالم برای مردم تأمین شود.

 
وی با اشاره به نقش مؤثر و اهمیت کشتارگاه‏ها در سلامت جامعه، از فعالیت ۱۸ کشتارگاه استان و تحول ساختاری قابل توجه در حوزه کشتارگاه ‏های دام و طیور به طور ویژه از سال ۹۲ تاکنون خبر داد و افزود: تلاش‏‏های صورت گرفته در راستای ایجاد کشتارگاه‏های جدید در حوزه دام و طیور و بهسازی کشتارگاه‏ های موجود استان نقش بسزایی در پیشگیری از بیماری ها در استان ایفا کرده است.
 
حدادزاده به کشتارگاه صنعتی طیور اشکذر با سه خط کشتار مرغ، بوقلمون و بلدرچین به عنوان نمونه در کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیت کشتارگاه‏های طیور فعال استان ۱۴ هزار قطعه است که تحت نظارت شرعی و بهداشتی دامپزشکی است.
 
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص کنترل و پیشگیری از بیماری‏های واگیر و مشترک دامی، از حفظ سرمایه‏های دامی استان با اجرای طرح ‎ های واکسیناسیون در قالب بخش خصوصی و دولتی خبر داد و گفت: سالانه بالغ بر دو میلیون و ۱۱ هزار نوبت سر واکسیناسیون در سطح استان جهت پیشگیری از این بیماری‏ها صورت می ‎ گیرد.
 
وی با تأکید بر توانمند بودن ویروس آنفلوانزا، خواستار حمایت و همکاری دستگاه های مربوطه پیشگیری از این بیماری و اطلاع رسانی به مرغداران در رعایت نکات بهداشتی و توصیه به کشاورزان در استفاده از کود مرغی فراوری شده به منظور پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزا و صدمه به استان شد.
 
این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: سلامت هزینه دارد اما هزینه‏ای که در پیشگیری صرف می‏شود، سودمند است زیرا از ایجاد هزینه‏های گزاف در آینده جلوگیری می‏کند بنابراین توجه به حوزه پیشگیری از بیماری‏ها در جامعه باید سرلوحه کار برنامه ریزان کشور باشد.  
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..